گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

Mugler Cologne, Thierry Mugler

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ

بچه بودم و تو یک باغ مربوط به کارمندای یک شرکت تولیدی زندگی میکردیم. تو باغ پر بود از درختهای نارنج. تو فصل بهار ما رو میفرستادن برای چیدن شکوفه . مادرم باهاشون مربا درست میکرد. وقتی اونا رو میتکوندیم کلی هم برگ نارنج میریخت رو سرمون خیلیاش زیر پام له میشد و بوشون در میومد. مادرم گاهی برای پختن فرنی از جوانه نارنج استفاده میکرد. بوش بینظیر بود تو فرنی. این ترکیب رایحه رو جای دیگه ای هم حس کرده بودم. گاه گداری میرفتیم حموم عمومی! بوی گلی- سبز صابونها بود یک زمانی. 



بعدها که بزرگتر شدم رفتیم تو یک آپارتمان همه چی تازه بود و طراحی شده از جمله بوها. خونمون بوی نویی میداد ولی دیگه از بوی طبیعت خبری نبود. دیگه عصر فلز بود و لیزر و کامپیوتر. نمیدونم رایحه اش هم رو چه حسابی مخصوص خودش بود. اگه بگم بوی لیزری میتونین حس کنید منظورم چیه؟ اونو تو Allure Homme Sport Chanel هم حس کرده بودم. همینطور بلک برد. مثکه قانون شده برای نشون دادن تمدن و مدرن بودن رایحه. 
حالا هم که اینو گرفتم. برای زمانهای گرم . تابستونها ، گاهی هم زمستونها وقتی تو شب سرد کنار بخاری نشستی و بخاری بیش از اون چیزی که باید فعالیت میکنه و عرق گرماش به پیشانی شما میمونه.
رایحه وقتی به تن میشینه خیلی زود تمایل نداره پاشه ، اینگار یک جای گرم و نرم پیدا کرده که همه سردی مزاجشو تعدیل میکنه 6 شایدم 7 ساعت. خوبه برای یک عطر خنک.

  • علی ملتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی