گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر Opus IX از برند آمواج

چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ب.ظ

عطر اوپوس 9 از سری کتابخانه برند آمواج، در سال 2015 توسط پییر نگرین و ناتالی لرسن طراحی و به بازار عرضه شده است. از اون عطراییه که بگمانم آشپز دو تا و آش خیلی شور شده. عطر در دسته روایح شرقی دسته بندی میشه و میشه اونو به دو بخش انیمالیک و فلورال تقسیم بندی کرد. عطر با یک رایحه جیغ مانند از سیوت شروع میشه که اجازه عرض اندام به هیچ رایحه ای نمیده. سیوت در حالت اور دوزش یک بویی شبیه رنگهایی داره که به آسفالتها میزنند. تند و تیز و شیمیایی. بعد گذشت زمان به یک حالت نفتالین مانند تغییر فاز میده و از اینجا بتدریج یک رایحه گلیِ خامه ای به نتهای عطر اضافه میشه و تا چندین ساعت چیزی که استشمام میشه این حالت گلی نفتالینی هستش و در انتهی نیز رایحه گلی خامه ای با لبه ای فلزی و متالیک استشمام میشه. 



علیرغم اینکه سعی میکنم از عطرها بدگویی الکی نکنم اما واقعا بد ساخته شده و بصورت بدی جیغ میکشه. ترکیب ناهماهنگ و استفاده نا مناسب از اجزا عطر واقعا اونو غیر جذاب کرده. 

عطر زنانه است . پخش زیاد و ماندگاری هیولا واری داره و برای فصل سرد خوبه. رو دست من تا 24 ساعت رایحه اش بمشام میرسه.

نظرات  (۲)

عجیبه که من چقدر عاشق این عطرم.

البته من به بعضی بوها کربو هستم مثل ایزو سوپر ای و شاید اون سیوت جیغ که شما ازش نام میبری رو من نشنوم،از اول تا آخر یک رایحه فوق العاده کرمی و خامه ای یاس و گلهای سفید رو میشنوم که کمی ایندولیکه.

در به در دنبال عطرهای گلی مردونه بودم و به این که رسیدم گفتم وااااووو پیداش کردم.

اگرچه الان بازم دنبال عطرهای مردونه با گلهای سفید و گلهای زرد هستم و آخرین اکتشافم اورموند جین آمبر رویال بوده که بوی اسمانتوسش منو دیوونه میکنه.

اگه پیشنهادی واسه من دارید ممنون میشم

پاسخ:
سلام

دپروفاندیس سرج لوتنس برای گلهای سفید
و باچماکوف از دیفرنت کمپانی برای گلهای زرد بنظرم خوبن

بالاخره این عطر رو خریدم و یکی از بهترین خریدهای عمرم رو انجام دادم.

صبح و شب این عطر رو به دستم میزنم و همش دارم بوش میکنم.

من اون سیوت انیمالیک جیغ رو استشمام نمیکنم ولی یک عطر گلی-انیمالیک با نوتهای انیمالیک زیاد ولی نه بیش از حد(جیغ) رو استشمام میکنم.

شاید واسه سلیقه شما انیمالیکش زیاد از حده.ولی واسه منی که عاشق کوروس هستم واقعا جیغ نیست.

یه سوال،آلین موگلر یه فلنکر داره به نام عود مجستیو.خود آلبن رو خیلی دوست دارم ولی واسه من شیرین و زنونست،نظر شما راجع به عود مجستیو چیه؟

یه عطر فلورال دیگه هم پیدا کردم که امکان تست ندارم.

nobile 1942 perdizione

شما این عطر رو تست کردید؟

دنبال عطرهای فلورال مردونه میگردم مخصوصا یاس و گلهای سفید منهای مریم.

با سپاس

پاسخ:
با سلام
فلنکر موگلر  و نوبیل رو تست نکردم متاسفانه

برای عطرای فلورال اینها رو تست کنین:

Nuda Veritas Atelier des Ors
Parco Palladiano VIII: Neroli Bottega Veneta
Eden Cacharel
Grand Bal (2018) Christian Dior 
Jonquille de Nuit Tom Ford
Lys Fume Tom Ford 
Jasmin de Nuit The Different Company
De Profundis Serge Lutens
Osmanthus The Different Company
Élise Rancé 1795 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی