گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۱
خرداد
1- Gucci Guilty Absolute

یک عطر چرمی با حس حیوانی. اگر عاشق روایح انیمالیک هستید بد نیست اینو تست کنید. چرمی، انیمالیک و چوبی روایحی هست که از این عطر حس خواهید کرد. گیلتی ابسلو پخش بوی متوسط به بالا و ماندگاری خیلی خوبی داره و مناسب روزهای سرد پاییز و زمستونه.


2- Baraonda Nasomatto

شیک، جذاب و یکتا. یکی از باکلاسهای بازار. ابتدا رایحه ای بوزی، چوبی و شاد داره که بتدریج ادویه ای و کهربایی میشه. با پخش و موندگاری عالی. من که واقعا دوسش دارم. به غیر از تابستون تو بقیه فصلها میشه ازش استفاده کرد.


3- Tobacco Nuit

به نظر من یکی از بهترینهای برند آتلیه کلون هستش والبته من خیلی حس تنباکویی ازش نگرفتم. با رایحه غلیظ زیره سبز شروع میشه و به کهربایی بر پایه لابدانوم ختم میشه. پخش متوسط و ماندگاری خیلی خوبی داره. تو فصلهای سرد سال استفادش رایحه دلچسب تری رو ایجاد میکنه.



4- Woody Mood

نمیشه گفت شاهکاره ولی یک کار متوسط از برتراند دوشافور برای برند الفکتیو استودیو. خلاقیتی نداره ولی خوش کیفیته. چوبی، بالزامیک و ادویه ای. با پخش و ماندگاری خوب و مناسب استفاده در فصلهای سرد. قیمتش نسبت به کیفیتی که بدست میارید بنظرم بالاست.



5-  Colonia Mirra

از برند آکوآ کلنیا. مُر مَکی با کهربا همیشه بنظرم ترکیب بینظیری هستش و من هیچوقت بهش نه نمیگم. بالزامیک، دودی و کهربایی. اصلن تستشو از دست ندید. پخش بوی متوسط و ماندگاری بالایی داره و مناسب استفاده در پاییز و زمستونه.



6-  Eau Sacree

جیمز هیلی همیشه عطرای با کیفیتی میزنه. سبک خاص خودشو داره. اگه دنبال یک عطر شرقی- ادویه ای هستین با محوریت کندر و حس دودی اینو حتمن تستش کنین. پخش بوی متوسط و ماندگاری بالایی داره. رایحه گرمش اونو مناسب استفاده در روزهای سرد کرده است.




7-  Cuir Vetiver

یکی از بهترین ارزون قیمت هاست از برند ایو روشه. یک عطر وتیور محوره مناسب بهار و پاییز با حسی چوبی و خاکی. پخش بو و ماندگاری متوسطی داره. نسبت به قیمتش، کیفیت خیلی بالایی رو بدست میارین. 




8-  Aksum

یکی از برندهای جدیدیه که وارد بازار شده بنام پرین (Pryn). عطر آکسیوم از این برند ترکیبات خیلی عجیب و غریب و کمپلکسی داره. اگه دنبال یک رایحه شرقی از نوع مشکی، انیمالیک و بالزامیک اون هستین بد نیست نگاهی بهش بندازین. قیمتش زیادی بالاست و به شخصه حاضر نیستم براش این قیمتها رو بپردازم ولی خوب سلیقه است دیگه. پخش و ماندگاری بالایی داره و با رایحه گرمش برای فصلهای سرد خوبه.


9-  Wish Come True
یک عطر شرقی - گلی از برند استفان اومبر لوکا 777 بر پایه کهربا لابدانوم محور. بالزامیک، کمی گلی و شیرین. پخش بوی بالایی داره و ماندگاریش متوسطه. مناسب فصلهای سرد سال هستش.


10- (Civet (Zoologist

از برند کانادایی زوولوژیست. رایحه ای رزینی- انیمالیک داره بر پایه سیوت به همراه گلها که اونو مناسب فصلهای سرد کرده . این عطر پخش متوسط و ماندگاری بالایی داره.

  • علی ملتی