گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

Cimabue DSH Perfumes

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۰۱ ب.ظ

عطر  Cimabue (تلفظ: chim-ah-boo-ey)  جزو مجموعه Parfums des Beaux Arts  برند  DSH Perfumes بوده ، با تیراژ محدود عرضه شده و از پرفروشهای شرکت می باشد. این عطر سفری هست در ابعاد فضا و زمان به بیزانس. عطار (Dawn) مواد استفاده شده در عطر رو بصورت زیر نام برده:
تاپ: برگاموت، نارنج، هل
میدل: گل میخک، دارچین
بیس: لابدانوم، کلمانتین، میخک، سندل هند شرقی، ژرانیوم، موم عسل، یاس، نرولی، لیمو، رز مراکش، سندل میسور، جوز هندی، اوپاپوناکس، زعفران، بنزویین، سندل تامیل نادو، مریم و وانیل.



وقتی عطر رو استفاده و شروع به تست می کنید، اولین چیزی که میگید اینه: وای چقدر خوشمزه است. یک رایحه خوراکی - شرقی بسیار خوشمزه. شروع عطر خیلی پیچیده است. عین یک گرداب که روایح مختلف رو در خودش میپیچونه و فرو میده تا به یک آرامشی برسه. یک رایحه خیلی عالی. صمغها ، دارچین، وانیل و مرکبات مشخصا نارنج توش حضور دارند.  حضور مرکبات طوریه که رایحه در عین شیرین بودش به ترشی هم میزنه البته خیلی کم. مرکبات بتدریج توش از بین میره و صمغها دیرتر، اما سندل جاشو پر می کنه. 


اما اونچه که از اول تا آخر رایحه بصورت پر رنگی دیده میشه دارچین هست و وانیل بعلاوه حس انیمالیک موم در پشت وانیل. وجود این دو به میزانی استفاده شده که رایحه خیلی شیرین هم نشه. بسیار عالیه. وجود هل مانند اونچه که در عطرهای تاوئر میبینیم حالت ادویه ای رایحه رو بیشتر می کنه. وجود زعفرون عین یک روح در رایحه حضور داره. وجودشو مستقیم حس نکردم ولی میدونم که هست عین یک روح در بدن خاکی ، داره به عطر هویت و جان میده.
بقیه مواد در این عطر برای دیزاین و شکل دادن به این مواد استفاده شده است. حالت شیرینی عطر منو یاد شرگی سرج انداخت و تا حدودی مشابه هستند.
عطر یونیسکس ذکر شده اما بنظر من بیشتر طرف مردونه است. پخش بو بسیار عالی و همچنین ماندگاری خیلی خوب و عطر مناسب استفاده در فصلهای سرد هستش. 

  • علی ملتی

Cimabue

DSH Perfumes

شرح عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی