گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

Christopher Sheldrake

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ

یکی از عطارهایی که شاید خیلی مورد توجه افراد علاقمند باشه Christopher Sheldrake هست. کریستوفر علاوه بر  همکاری با برند شنل خیلی از عطرهای برند Serge Lutens رو هم طراحی کرده است.  او ابتدا به تحصیل در ریاضی ، فیزیک و هنر میپردازه تا بتونه در نهایت به تدریس در رشته معماری ادامه بده، بعدها برای تکمیل و بهبود زبان فرانسه به کشور فرانسه میره و سر از شهر Grasse در میاره. اونجا بود که عاشق عطاری میشه و دیگه بر نمیگرده. 

کریستوفر از سال 2005 تا حالا بعنوان مدیر تحقیق و توسعه برند Chanel مشغول بکاره . قبلش تو شرکت Quest International برای 23 سال مشغول به کار بود. اواخری که شرکت ژیوادان داشت کوئست رو واگذار میکرد و میفروخت ، تصمیم میگیره از این شرکت جدا شه، اینه که به یک دوست و همکار قدیمی یعنی Jacques Polges زنگ میزنه که در نهایت منجر به استخدامش در شنل میشه.

در شنل کریستوفر به همراه Jacques  در ساختن عطرها با هم همکاری نزدیکی دارند. عطرهایی نظیر شنل شماره های 18، 28 ، 31 و تعدادی دیگر حاصل این همکاریه. تو شنل کریستوفر عاشق عطرهای No.5 Eau Premiere  ، شماره 22 و همچنین Coco Noir هستش.



برای مدت مدیدی شنل به کریستوفر اجازه میده تا با برند Serge Lutens کار کنه و براش عطر بسازه. برای همین خیلی از عطرهای سرج لوتنز توسط وی ساخته میشه. شاهکارهایی نظیر Amber Sultan، Cedre، Chene، Chergui، Cuir Mauresque، Fille en Aiguilles، Muscs Kobli Khan، Rahat Loukoum، Santal de Mysore، Tubereuse Criminale و تعدادی دیگر حاصل این همکاریه. 

وی چالش برانگیز ترین کارش رو تو این دوره طراحی عطر Douce Amere برای سرج میدونه. علتش هم به ایده پشت اون یعنی استفاده از ماده Absinthe بر میگرده. چرا که این ماده در واقع غیر قانونی و اعتیاد آوره و در اصل ماده اولیه دارو سازی می باشد. علت غیر قانونی بودنش نه برای مست کردن افراد بلکه تخریب سیستم عصبی اونا هستش و حالا تو این عطر سعی می کنه تا ماکزیمم دوز قانونی رو که امکان داره از Absinthe استفاده کنه. در واقع میخواسته اونو به یک حبه قند اضافه کنه و به خورد مصرف کننده بده تا یک رایحه تلخ و شیرین ازش بدست بیاد. به نظرش مفرح ترین کارش توی برند سرج لوتنز راحت الحلقوم یا Rahat Loukoum بوده.

کریستوفر میگه خارج از شنل عاشق عطر Mitsouko از Guerlain هستش و هر چند زنونه هست اونم ازش استفاده می کنه و خیلی هم بهش میاد و ازش لذت می بره. 

او علاوه بر برندهای فوق الذکر ، Tocadilly رو برای Rochas و Feminite du Bois  رو برای Shiseido و Melodrama رو به همراه چند عطر دیگه برای برند Space NK طراحی کرده.

  • علی ملتی

نظرات  (۱)

عطر feminite de bois را تازه کشفش کردم که چقدر خوبه،البته قبلا همین عطر در اختیار برند شیسیدو بوده با کمی تفاوت، که اکثر بلاگر ها نظر مثبت تری روی اون دارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی