گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

Azemour Les Orangers توسط برند Parfum d`Empire

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۰۷ ق.ظ

عطر Azemour Les Orangers در سال 2011 توسط طراح برند Marc-Antoine Corticchiato بعنوان یک عطر قابل استفاده برای خانومها و آقایون به بازار عرضه شد. وجه تسمیه این نام، شهر Azemmour در مراکش می باشد که با باغهای زیادی از مرکبات محصور شده و ظاهرا طراح در دوران کودکی خاطرات زیادی در آن باغها داشته است. 




عطر یک شروع انفجاری داره؛ حس مرکباتی ناشی از پرتقال و نارنگی بعلاوه حس چوبی- خاکی از خزه بلوط در همون اولین استشمام حس میشه. بعد یکی دو دقیقه به آن حس مرکباتی، پس زمینه ای تیره ، دودی - سیگاری، غبارگرفته و تلخ از صمغ سرو، باریجه ، تلخی و ترشی لیمو و نارنج و همچنین تندی و گرمای فلفل اضافه میشه. اینجا رایحه اش یک حس بسیار آشنایی رو به ذهن متبادر میکنه که نمیدونم چیه.

بتدریج عطر ملایمتر شده و از هجوم اولیه اش کاسته میشه. در فاز بعدی اون حالت دودی- سیگاریِ تلخ و تند کمرنگ شده و در پس زمینه میشینه. در بطن رایحه مرکبات وجود داره، ترش و شور، با حاشیه ای سبز و تازه که رایحه کاه و علف تازه درش قابل استشمامه. و تقریبا به همین شکل ادامه پیدا میکنه تا تموم بشه.

در مجموع عطر حسی شیپغ داره اما شیپغ تازه و معتدل ونه گرم و سنگین. در میون روایح مرکباتی بسیار کار خاص و تکیه. بسیار شیک، اما غیر رسمیه. با اینکه رایحه اش مرکباتیه اما خیلی خنک هم نیست و بنظرم براحتی میشه در چهارفصل استفاده کرد. اما خوب، ستون رایحه بر پایه خنکیه مرکباته که قاعدتا اونو مناسب تابستونش میکنه. پخش اولش خیلی خوبه اما بتدریج متوسط میشه و ماندگاری خیلی خوبی داره که با توجه به اینکه روایح مرکباتی اغلب سریع میپرن، این ماندگاری میتونه قابل توجه باشه. با اینکه رایحه یونی ذکر شده ، اما بخاطر اون حالت دودی- سیگاریش ، وزنه بسمت روایح مردونه میچرخه.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی