گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

Acqua di Colonia از Lorenzo Villoresi

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ

این عطر یه کار ساده با حس عطرهای کلاسیک ولی بسیار شیک و خوشبو هست که شروع سبز، تلخ، مرکباتی و گلداری داره که در ادامه کمی پودری و کمی شیرین میشه.

رایحه ابتدایی عطر بسیار خوشبوئه. در ابتدا من میتونم رایحه ترنج رو بخوبی حس کنم به همراه مقدار خیلی زیادی شکوفه های پرتقال. ترنج تو این عطر انگار بیشتر بر اساس اون تلخی زیاد پوستش عصاره گیری و استفاده شده و فقط کمی از عصاره میوه اش تو عطر وجود داره که باعث میشه بوی عطر شادابتر و کمی ترش بشه اما تلخی پوستش خیلی مشهود تره.



راستش برام جالبه وقتی عطر رو بو میکنم اون تلخی پوستش رو حتی تو دهنم هم حس میکنم و انگار رو زبونم کمی تلخ میشه که خیلی حس جالب و لذت بخشیه. رایحه شکوفه های پرتقال هم طبق ماهیتی که دارن بوی عطر رو گلدار، کمی تلخ تر و شادابتر و تمیز و صابونی میکنن و حس طراوت بیشتری بهش میبخشن.

با گذر زمان اون ترشی و شادابی ترنج تا حدی محو میشه و شکوفه های پرتقال هم ملایمتر میشن و همزمان با این تغییرات بوی عطر خیلی جزئی شیرین و کمی پودری میشه که این حس پودری یه حس خیلی شیک و جذاب و جنتلمنی بهش میده.


پخش بوی متوسطی اول داره اما، نیم ساعتی که میگذره پخشش خیلی ملایم میشه و ماندگاریش هم حدود 3 ساعت روی پوست من بیشتر نیست. کار با کیفیت و طبیعی و خوشبویی هست.


نگارنده: مصطفی (Kain)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی