گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پاندورا شیطان زیبا

جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ب.ظ

عطر پاندورا - Pandora - از برند DSH یکی دیگه از کارهایی هست که از این برند تست کردم. پاندورا در داستانهای اساطیری یونان که توسط Hesoid گفته شده شیطان - بانوی زیبایی بوده با تمام استعدادهای خاص. با پاندورا هر چند نوع بشر گرفتار شد اما، باعث بلوغ فکری و افزایش دانش وی گردید. پاندورا درهای حقیقت و امید را بسوی بشر باز می کند.

این عطر تو پروژه ای بوده که قرار بود کاملا طبیعی باشه، اما با اضافه کردن کمی مواد مصنوعی کاملا تغییر مسیر داد. در این عطر برای اولین بار یکسری از مواد اولیه گیاهی جدید بکار گرفته شد و در نهایت 97.5 درصد مواد اون طبیعی بوده و مابقی مصنوعی می باشند. این عطر در سال 2012 نامزد انتخاب بهترین عطر ایندی سال توسط FiFi شده است.

مواد اولیه بکار رفته در عطر توسط عطار موارد زیر اعلام شده است:
تاپ نت: آلدئید
بیس نت : عنبرسائل، سندل استرالیا و برگاموت
میدل نت: شکوفه انگور فرنگی، Cabreuva wood ، رز، Cyperus، Davana، رزین فسیل شده کهربا، خزه بلوط سبز، فلفل سبز، چای سبز، یاس جوهی، شکوفه نمدار، Muhuhu، ریشه زنبق، ازون، نعناع هندی، فلفل صورتی، میوه های قرمز، روایح ادویه ای، تونکا، وانیل، وتیور، برگ بنفشه، ماته و آکوردی بنام Mousse de Saxe no.1 . این ماده آخری یک بیس کلاسیک می باشد که در خیلی از شاهکارهای اولیه وجود داشته. رایحه ای شیرین و بالزامیک، بطور متوسطی ادویه ای و یک نت سبز کمی هم دارد.


Pandora DSHPerfumes


عطر با یک رایحه سبز، سبک، خامه ای و ازونی شروع میشه. ترکیبی از خزه بلوط و آلدییدها، با یک زیررایحه گلی. این حالت تاپ نت بسرعت تغییر می کنه و مشابه جیر سر بر میاره : بو حالت کلاسیک ، پودری ، انیمالیک و جیر مانند داره. بخشی از اون یاد آور کرم پودرهای قدیمی با حس گل میخک در اونها می باشد. با گذشت زمان حالت انیمالیک ، چرک و جیری کم میشه و حالتی شیرینتر و بالزامیک پیدا میکنه. در یک کلام میشه گفت اینکار یک شاهکاره.

ماندگاری عطر روی پوست من حدود 6 ساعت با پخش بوی متوسط می باشد. هر چند عطر برای بانوان طراحی شده ولی آقایون براحتی میتونن ازش استفاده کنند. هیچ نت محدود کننده ای وجود نداره : جیری - انیمالیک، پودری- خامه ای، با زیر نتهای گلی، سبز و آلدییدی.

  • علی ملتی

DSH Perfumes

Pandora

شرح عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی