گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

این هر دو عطر در خانواده آروماتیک هستند بعلت وجود پررنگ اسطوخودوس در هر دو اما 1725 از نوع فوژق ( fougere )هست و مانسا از تیره چوبی اونها!

شروع هر دو رایحه با هجوم سیتروسهاست منتهی نوعشون فرق داره : در مانسا لیمو پر رنگه با یذره پرتقال که کمی شیرینش میکنه ولی در 1725 گریپ فروت و برگاموت قابل تشخیصه.



بعد از یکی دو دقیقه اول ، اسطوخودوس در هر دو شروع میشه ، ولی در 1725 به همراه اون وانیل نیز شروع به نمایش میکنه بطوریکه یکمقدار رایحه رو ملایمتر، کلاسیکتر و شیرینتر میکنه بطوریکه آدمو یاد سلمونیهای قدیمی میندازه، از اون طرف مانسا اما با پشتوانه رایحه های چوبی مثل آبنوس ، رزوود و ماهونی بوش تیره تر میشه، در واقع اینجا آبنوس رایحه ای در کنار اسطوخودوس نیست بلکه ماده ای برای آرایش اونه بطوریکه رایحه تیره تر و شیکتر میشه و به همراه خزه بلوط که یک حالت خامه ای بهش میده و اونو بسمت شیپقه ای شدن پیش میبره و تا آخر بو به همین شکل باقی میمونه. 



اما بازی در 1725 همچنان ادامه داره، همونجور که گفتم رایح های ثانویه به همراه اسطوخودوس بر خلاف مانسا صرفن جهت تزیین نیستند و خودشون هویت خاص خودشونو دارن: بعد از وانیل برای چند لحظه ای رایحه حالت ادویه ای بخودش میگیره که ناشی از حضور آنیسون و شیرین بیانه، و بعد از اون ترکیب کهربا-پتچولی به همراه اسطوخودوس ظاهر میشن که بوی رایحه رو همچنان در طرف گرم و شرقی اون نگه میدارن.



ماندگاری هر دو رایحه خیلی بالاست ولی پخش بوی مانسا بیشتره و فضا رو تقریبن پر میکنه. من اینویژن باربر ام دی سی آی رو خیلی دقیق تست نکردم ولی میگن ظاهرن 1725 شبیه اونه و تنها تفاوتشون در وجود رایحه برگ بنفشه تو Invasion Barbare MDCI هستش. قضاوت در این زمینه رو به متجربین در این زمینه وا میگذارم و نمیتونم نظری بدم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی