گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح Mon Nom Est Rouge از برند Majda Bekkali Sculptures Olfactives

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹ ب.ظ

این عطر جزو اون دسته از عطرهای بر اساس رایحه رز هست که رز بیشتر حکم دنباله رو داره و خیلی تو عطر جایی برای خودنمایی نداره. اگر عطرهای "رز "31 یا "دیور میتزا" یا "اندی تاور اینسنس اکستریم" رو تست کرده باشین یا حداقل توصیف منو راجع به اینا خونده باشین تا حد زیادی دستگیرتون میشه که بوی این عطر چطوریه چون بوی این عطر تا حد زیادی تو سبک و سیاق اوناست.

رایحه ابتدایی این عطر با بوی قوی و کاملا مشخص و تلخ چوبی که البته ملایمه و اذیت کننده نیست شروع میشه. در کنارش رایحه مشخص فلفل و کمی رایحه رز و مقدار کمی هم رایحه های شیرین وجود دارن. رز حس کاملا شاداب و آبکی و ملایمی داره اینجا و بیشتر تو حاشیه هست.



تو رایحه میانی بوی عطر تقریبا همونه فقط رایحه ها قدرت بیشتری میگیرن. رایحه چوبی قویتر و تلخ تر میشه، رایحه فلفل قویتر و تند و تیزتر میشه. عطر کمی شرینتر میشه و رز هم کمی قویتر ولی باز همچنان دنباله رو رایحه های دیگه اس رز.

الان چند سالی میشه که باب شده همه برندها برمیدارن رایحه قوی رز رو با بوی بسیار شیرین و شربت مانند ترکیب میکنن و عود هم میزنن تنگش و معمولا کمی هم نعنای هندی باهاش ترکیب میکنن که بوی اون برای ما ایرانی ها اغلب یادآور تی رز و عطرهای حرم و این چیزاست. اما این عطر کاملا حس متفاوتی داره و مثل اونا نیست و بیشتر تو فاز و حس و حال اونایی هست که بالا نام بردم. بعد از حدود 15 دقیقه این حدودا رایحه عطر همونه و حالا رایحه بخور وارد میشه.

تو رایحه پایه بوی بخور میشه رایحه غالب عطر و حس تلخ و دودی و خشکی به عطر میده در حالی که رایحه مشخص و البته ملایمی از چوبها و فلفل و کمی رز و کمی هم رایحه های شیرین همراهیش میکنن. بوی عطر تغییرات کمی میکنه و در مجموع میشه گفت که بوی خطی و یکنواختی داره. یه بوی خشک و تلخ و کمی دودی و چوبی و فلفلی به همراه کمی رز و کمی هم ایحه های شیرین.


بوی خوب و دوست داشتنی داره و حس شابداعظیمی در اون تقریبا حس نمیشه اما هیچ چیز جدیدی هم نداره چون عطر این سبکی قبلا تست کردم.


نگارنده: مصطفی (Kain)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی