گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر Wazamba از خانه عطر Parfum d`Empire

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲ ب.ظ

کلمه وازامبا در حقیقت اسم یکی از آلات موسیقی هست که تو کشورهای آفریقایی هنگام  اجرای مراسمات سنتی و رقص خاصی که انجام میدن نواخته میشه. فکر کنم همه تو فیلم ها دیده باشیم که تو این مراسم ها همگی با لباسهای خاصی که دارن دور یه آتیش بزرگ جمع میشن و به رقص و پایکوبی و اجرای مراسماشون میپردازن و این عطرحس اینو داره که تو اون مراسم ها کنار آتیش نشسته باشی.


رایحه های تشکیل دهنده این عطرُ که نگاه میکنین با انواع و اقسام صمغ های مختلف و چوبها مواجه میشین که همه اینا با هم یه رایحه بسیار تلخ و قوی چوبی و دودی ایجاد میکنن. این عطرُ وقتی اسپری میکنین و بو میکنین با رایحه بسیار بسیار تلخ و قوی صمغ های مختلف مواجه میشین که رایحه دودی بخور و مقداری رایحه چوبها همراهیش میکنن. فرض کنین شما رفتین یه سری درخت های قدیمی که از قسمتهای مختلف بدنه اش صمغ درخت بیرون زده رو قطع کردین و تیکه تیکه میکنین میندازین تو آتیش. علاوه بر بوی تلخ و دودی چوبهایی که داره میسوزه، اون صمغ های روی چوبها هم وقتی آتیش میگیرن بوی تلخ و قوی و البته خاصی از خودشون ساطع میکنن که تلخی و سنگینی و حس چوبی اون بویی که به مشامتون میرسه رو چندین برابر بیشتر میکنه. عطر یه ته بوی خیلی ملایم و ضعیف شیرین هم داره ولی اینقدر ضعیفه که مطمئنم خیلی ها اصلا متوجه اش نمیشن از بس بوی عطر تلخ و دودی هست.



به مرور زمان بوی عطر تغییری نمیکنه و در رایحه میانی فقط بوی عطر کمی ملایمتر میشه و خیلی جزئی شیرینتر، ولی همچنان رایحه های چوبی و تلخ صمغی و دودی با اقتدار تمام حکمفرمایی میکنن. در رایحه پایه بوی تلخ و چوبی عطر تا حد زیادی فروکش میکنه و حالا بوی مُشک بهش اضافه میشه. بوی مشک طبق طبیعتی که داره یه بوی نسبتا کثیف و خاص و کمی حیوانی مانند بهش میده و در کنارش هم رایحه ملایم و البه مشخصی از چوبها و صمغ ها قرار دارن.


در مجموع میشه بوی عطرُ خطی فرض کرد که از اول تا آخر تغییری نمیکنه. پخش بوی خیلی خوبی داره و ماندگاریش هم بین 6-8 ساعت هست. عطریه که حتما باید تو هوای سرد استفاده بشه وگرنه بشدت اذیت میکنه. تلخی و حس چوبی زیاد و بوی صمغی خاصی که به مشام خیلی ها اصلا آشنا نیست باب میل خیلی ها نخواهد بود ولی اگر دنبال عطر با بوی بسیار خاص و تک که تلخ و دودی و چوبی با کمترین میزان رایحه های شیرین هست میگردین، این جزو بهترین گزینه های پیش روی شماست.


نگارنده: مصطفی ( Kain )

  • علی ملتی

Parfum d`Empire

Wazamba

شرح عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی