گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر Shalimar Parfum Initial توسط خانه عطر Guerlain

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ب.ظ

این عطر مثل یه هارمونی زیبا از رایحه ها هست که داخل شیشه عطر گنجونده شدن. یه عطر خیلی شیک و رسمی و خوشبو. 

رایحه ابتدایی عطر با بوی نیمه شیرین و بسیار خوشمزه کارامل شروع میشه که رایحه شیرین و تازه و آبدار مرکبات و رایحه نعنای هندی هم در کنارش به راحتی استشمام میشن. همونطور که از مرکبات (بیشتر پرتقال، من ترنج حس نمیکنم) انتظار میره شروع عطر رو شاداب میکنن، ولی نه خیلی شاداب مثل عطرهای تابستونی. وجود رایحه نیمه شیرین کارامل به همراه رایحه تند و تیز، کمی فلفلی و تا حدی خاکی و مرطوب نعنای هندی یه حس جدی و یه مقدار خشن به مرکبات میدن. عطر یه حس ملایم پودری به خاطر وجود گل زنبق هم داره اما کاملا در حاشیه.



با گذر زمان، تو رایحه میانی مرکبات محو میشن و حالا نعنای هندی به نسبت شروع قویتر میشه و یه بوی تند و تیز و تلخ فلفلی مانند، کمی چوبی و کمی دودی به عطر میده. رایحه کارامل بهمراه وانیل همچنان قابل استشمام هستن به اضافه اون حس پودری زنبق اما هر دو ملایم و آروم. شروع عطر شیرینی ملایمی داشت و حالا تو رایحه میانی شیرینی عطر کمتر هم میشه و حس شاداب خودشو از دست میده و در عوض تلخ تر و جدی تر و چوبی میشه.

تو رایحه پایه بوی عطر تغییر زیادی نکرده. رایحه تند و تیز و تلخ و چوبی مانند نعنای هندی همچنان حس میشه، منتها ملایمتر از قبل و حالا دوباره نعنای هندی اون حس مرطوب و خاکی خودشو نشون میده مثل شروع عطر. تو رایحه پایه من یه حس صابونی مانند هم استشمام میکنم. ضعیفه اما غیر قابل تشخیص هم نیست.


نکته پایانی اینکه گل زنبق و حس پودری اش نقش کم و ملایمی تو این عطر دارن و خیلی پودری نیست. 
پخش بوی عطر خوبه و ماندگاریش هم حدود 8 ساعت روی پوست من هست. به نظرم به غیر از تابستون تو بقیه فصلها به راحتی میشه ازش استفاده کرد و لذت برد. البته بیشتر بدرد استفاده رسمی و تو مهمونی ها میخوره تا استفاده کژوال و دم دستی.


نگارنده: مصطفی (Kain)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی