گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر Le Parfum de Therese از برند Frederic Malle

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۳ ب.ظ

عطر Le Parfum de Therese در دهه پنجاه میلادی توسط Edmond Roudnitska به عشق همسرش "Therese" ساخته شد و آنرا به وی هدیه کرد. تا وقتی ادموند زنده بود این عطر بطور اختصاصی توسط ترز استفاده میشد تا اینکه در سال 1996 که ادموند فوت میکنه . در سال 1999 خانه عطر مال پیش همسر ادموند میره و ازش میخواد فرمول یکی از کارهای تک و ناب وی را در اختیارشون قرار بده تا تولید کنند. اینجا بود که ترز فرمول ساخت این عطر رو به Frederic Malle میده و این عطر در سال 2000 به تولید انبوه میرسه.

ادموند در دهه 50 کارهای برجسته دیگری هم طراحی کرده بود که Diorissimo Christian Dior و Eau D`Hermes Hermes از آن جمله اند.



این عطر جزو یکی از کارهای بسیار کمپلکسه که بشدت تغییر فاز میده. در عین حال بسیار یکپارچه و یکدسته و شما نتها رو به راحتی در هر فاز نمیتونید از هم جدا کنید. فکر کنم در سالی که تولید شده با توجه به موادی که در آن زمان استفاده میشد دهه ها از عطرهای زمان خودش جلو بوده.

عطر با اولین اسپری که زده میشه با یک بوی آبکی و سبک از خربزه شروع میشه. خربزه رو کاملا حس میکنید. حالت آبکی و فِرِش اول اون کاملا بخاطر همین بو هست. بعد چند دقیقه اون حالت خربزه ای میره و یواش یواش عطر حالت تلخ ، سبز و تیره بخودش میگیره. بوی چرم شروع میشه، منتهی رایحه چرم اینجا یک حالت شیپغه و کلاسیک داره با یک ته بوی گلی-میوه ای. بعد از مدتی یواش یواش یاس میاد و بازی رو بدست میگیره. بوی یاس اینجا حالت سبک و تازه نداره. بسیار عمیق و ایندولیکه. این حالت تند و تیزیش یمقدار کار رو به رایحه های کلاسیک اون زمان نزدیک میکنه. بنظرم سایر گلها مثل رز و بنفشه بیشتر برای نقش دادن به یاس استفاده شدن و وجودشون حس نمیشه.

با گذشت زمان نتهای میوه ای عطر بالا میان و به موازات اون رایحه یاس کمرنگ و کمرنگتر میشه تو این فاز بوی عطر شبیه این آدامسهای میوه ای میشه که بسیار ناز و خوشمزه است.

در آخرین مرحله رایحه گلها کامل از بین میرن و اونچه باقی میمونه رایحه بینظیر میوه ایه . اینجا باز شما فقط حس میوه ای دارید و نمیتونید تشخیص بدین ترکیب چیاست. ولی ظاهرن از ترکیب دو نت اصلی نارنگی و آلو سیاه این رایحه بدست اومده.

در مجموع عطر حس گلی- میوه ای داره. پخش بوش ابتدا خیلی بالاست اما بتدریج کم میشه و به پوست میچسبه. ماندگاریش رو پوست من حدود 7-8 ساعته. این عطر مناسب استفاده در فصل های معتدل مانند بهار و پاییز می باشد.

پ.ن: علاوه بر بسته بندی خیلی خوب و شیشه های ناز. اسپری های فردریک مال یکی از بهترین اسپری هاییه که تا حالا دیدم. پخش مایع اون بینظیره. بنظرم برند در این زمینه از دقت و وسواس بالایی برخورداره.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی