گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر Kenzo Homme Boisee از خانه عطر Kenzo

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۵۸ ب.ظ

اگر دنبال یه عطر بهاری و تابستونی مردونه، بدون رایحه های شیرین و میوه ای میگردین این کار گزینه خیلی خوبیه. در درجه اول برای یه عطر دم دستی و کژوال و البته در کنارش رسمی چون به نظر من عطر بسیار همه فن حریفی هست. 

رایحه ابتدایی این عطر بسیار شاداب شروع میشه. اولش مقدار کاملا مشخصی از رایحه لیمو استشمام میشه که حس ترش و شاداب و خیلی انرژی بخشی به شروع عطر میده به اضافه یه حس سبز و نعنایی ملایم که شادابی عطر رو افزایش میده. در کنار این دو تا مقدار زیادی فلفل قرار داره به همراه کمی رایحه چوب سرو.
اولش فلفل خیلی قویه و برای شاید 30 ثانیه هر کی میونه ای با فلفل نداشته باشه، ممکنه از این عطر بدش بیاد، اما یه مقدار که بهش زمان بدین قدرت فلفل تا حد زیادی فروکش میکنه و میره بعنوان یه رایحه ساپورت کننده سر جای اصلی خودش قرار میگیره. رایحه ابتدایی در عین حال که شاداب و مرکباتی و کمی سبز و نعنایی هست، خشک، فلفلی و کمی هم چوبیه که به اون تم کاملا جدی و مردانه و رسمی میده.



با گذر زمان بوی لیمو طبق روال و انتظاری که میره شروع میکنه به ضعیف و ضعیفتر شدن و همزمان با این تغییر وتیور به جمع رایحه ها اضافه میشه که برعکس لیمو هر چی میگذره قوی و قویتر میشه تا در نهایت میشه رایحه غالب عطر. تو رایحه میانی لیمو همچنان حس میشه ولی به مراتب آرومتر و فلفل هم به هیچ وجه اون خشونت اولیه رو نداره و کاملا در حاشیه قرار داره. رایحه چوبه سدر هم بصورت خیلی شفاف و ملایم قابل استمشامه. حالا تو این مرحله وتیور وارد میشه. وتیور تو این عطر حس سبز، یه جورایی خزه ای و نسبتا تاریکی داره و خاکی و ریشه ای نیست. راستش جنس بو و حس و حال وتیور تو این عطر منو یاد "گرلین وتیور کلاسیک" میندازه منتها خیلی آبکی تر و ساده تر و شادابتر. عطر یه حس خنک و صابونی هم داره که البته زیاد قوی نیست.

تو رایحه پایه بوی لیمو تقریبا از بین رفته و وتیور خودشو حسابی بالا کشیده و شده رایحه اصلی عطر. وتیور همونطور که گفتم حس سبز و خزه ای و کمی تاریک داره و البته تو رایحه پایه کمی هم دودی هست اما در مجموع شادابه. اون حس صابونی تو پایه عطر کمی قویتر میشه که باعث میشه رایحه عطر همچنان شاداب بمونه منتها با القاء یه حس ملایم صابونی نه مرکباتی. تو رایحه پایه بوی عطر کمی شیرین و یه مقدار پودری هم میشه که تغییر خیلی خوب و دوست داشتنی بود به نظر من. رایحه چوب سرو هم باز بصورت ملایم در کار بقیه رایحه ها هست و فقط اون حس جدی و مردانه عطر رو افزایش میده.


در مجموع عطری هست که قابلیت اینو داره که هر 4 فصل ازش استفاده کنین، بدون اینکه کسی رو اذیت کنه اما بهترین فصل ها برای استفاده ازش به نظر من بهار و تابستونه. پخش بوی نسبتا خوبی داره و متوسط رو به بالاست و ماندگاریش حدود 6-7 ساعت روی پوست هست که برای یه عطر خنک و تابستونی رقم خیلی خوب و مناسبیه.


نگارنده: مصطفی (Kain)

  • علی ملتی

Kenzo

Kenzo Homme Boisee

شرح عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی