گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر Aziyade توسط خانه عطر Parfum d`Empire

جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ

نام Aziyade  در واقع بر گرفته از رمانی به همین نام، نگاشته شده توسط نویسنده فرانسوی بنام Pierre Lotti میباشد. این رمان شبه آتوبیوگرافی، شرح خاطرات وی در طول سه ماه خدمات او در یونان و استانبول بعنوان افسر نیروی دریایی، در پاییز و زمستان 1876 میباشد. نام Aziyade  اسم کنیزک 18 ساله ای بوده که در آن دوران روابط عاشقانه مخفی با Lotti  داشته و جریان آن را لوتی در کتابش بیان میکند. 

عطر Azyade تحت تاثیر این رمان و همچنین فرهنگ امپراطوری عثمانی در آن زمان ساخته شده است. لذا تاثیر مواد رایج در آن منطقه را در روایح آن میبینیم؛ میوه های شیرین و خشک، ادویه جات، بخور ، تنباکو، پتچولی، لابدانوم، وانیل و مشک. 



پس از اسپری کردن عطر هجومی از میوه های شیرین بر محوریت آلو سیاه حس میشود. یک رایحه بنفش و مخملی و بسیار جذاب که با رایحه انار کمی ملس شده. و در لابلای روایح، نسیمی از پرتقال نیز به مشام می رسد. همزمان با آن بوی انیمالیک ، ادویه ای و پرزدار زیره سیاه بشدت حس میشود که رایحه را شرقی، کدر و سنتی میکند. 

بعد از چندی حس ادویه ای رایحه از بین میرود و همچنین ملسی انار و ترشی پرتقال نیز ناپدید میشوند و آنچه باقی میماند بوی مخملی و بسیار خوشمزه و جذاب آلو سیاه می باشد که بتدریج به همراه رایحه صابونی از مشک همساز میشود. بنظرم بخور در مجموع مانند یک فیلتر، کل کار را یک پرده تیره کرده و جایی بطور جداگانه قابل تشخیص نمیباشد.  

رایحه به همین شکل تا انتها ادامه می یابد و فقط بتدریج ضعیف میشود. ماندگاری حدود 12 ساعت روی پوست من دارد و دارای پخش بویی متوسط به بالا است. مناسب استفاده در فصل پاییز و زمستان.

  • علی ملتی

Aziyade

Parfum d`Empire

شرح عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی