گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرحی بر Yuzu Man از برند Caron

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۳ ب.ظ

این عطر یه کار خیلی ساده اس اما در عین حال شخصا خیلی دوسش دارم. اصلا کار خاص یا متفاوتی نیست اما بوی دلپذیر و شادابش هر وقت بوش میکنم منو حسابی سر حال میاره و بهم انرژی مثبت فراوانی میده. رایحه ابتدایی عطر با ترکیب انجیر و یوزو شروع میشه. یوزو یه نوع خاصی از خانواده مرکبات هست که بویی تقریبا شبیه به لیمو داره اما در عین حال یه ته بوی خاص خودشو هم داره که یه کار متفاوتش به نسبت بقیه مرکبات میکنه.



انجیر در ابتدا رایحه غالب عطره و بوی میوه ای، کمی سبز و خیلی جزئی شیرین داره که خیلی دوست داشتنی و طبیعی هست. در کنارش یوزو هم بصورت خیلی ملایم حس میشه اما نه خیلی زیاد. فقط در حدی هست که ته بوی ترش و مرکباتی خودشو نشون بده و بوی عطر رو شادابتر جلوه بده.

با گذر زمان تو رایحه میانی متاسفانه انجیر کاملا محو میشه و تنها چیزی که باقی میونه بوی ترش و شاداب و کمی تلخ یوزو هست به اضافه رایحه بسیار ملایمی از چوبها که اونم اواخر عمرش روی پوست و تو قسمت پایه عطر خودشو نشون میده. پخش بو و ماندگاری عطر خیلی خوب نیست. پخش متوسط و متوسط رو به پایین و ماندگاری در حد 3-4 ساعت اما تا زمانی که بو و کیفیت ساختش خوبه اهمیت چندانی نداره.


نگارنده: مصطفی (Kain)

  • علی ملتی

Caron

Yuzu Man

شرح عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی