گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرحی بر Chambre Noire از برند Olfactive Studio

دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴ ق.ظ

کلون Chambre Noire یه کار چرمی خوش ساخت کهربایی، ادویه ای و چوبی هست که بوی خوب و کیفیت ساخت مناسبی داره.

تو رایحه ابتدایی میشه بوی گرم و الکلی و boozy مانندی از کهربا رو حس کرد که تلخی و حالت دودی ملایمی از چرم با حس مُشکی هم باهاش ترکیب شده و یه حس ادویه ای مشخص هم این بین وجود داره که براحتی قابل استشمامه. علاوه بر اینا رایحه میوه ای مشخصی رو هم میشه حس کرد که به نظرم بویی بیشتر شبیه به انجیر داره تا آلو. همه این رایحه ها خیلی ملایم و آروم هستن و چیزی فریاد و توی ذوق آدم نمیزنه و هیچ رایحه ای سعی نمیکنه برای رایحه دیگه ای قدرتنمایی کنه. شروع عطر کمی هم پودری هست اما نه زیاد و حس پودری خیلی ضعیفه. گرم و شیرین هست اما اصلا این شیرینی زیاد نیست و حتی حالت خامه ای هم ندارد. حالت ادویه ای مانند داره اما خیلی آروم و ملایم. حالت دودی و چرمی داره اما از نوع چرم مهربون و شکیل. کمی پودری هست اما شما رو یاد پودر بچه نمیندازه و در نهایت یه حس میوه ای داره که یه جورایی روغنی و چرب هم هست.

تو قسمت میانی حس میوه ای قویتر میشه در حالیکه حس دودی هم همزمان باهاش مشخص تر و قدرتمندتر میشه اما شخصا تو این مرحله بخور و حالت دودی و فلفلی شو بیشتر حس میکنم تا اون چرم مُشکی که تو شروع وجود داشت. در مجموع رایحه شباهت زیادی به قسمت ابتدایی داره اما تغییرات خیلی ریز و جزئی میکنه که کمی حس رایحه رو تغییر میده.



تو قسمت پایه رایحه چوب صندل خودشو نشون میده و یه حالت خشک و چوبی به ترکیب عطر اضافه میکنه که باعث میشه حس میوه ای و شیرینی عطر به عقب رونده بشن و ترکیب عطر خشک تر، جدی تر و کمی مردونه تر بشه اما بازم تعادل خیلی خوبی بین این تلخی و حس چوبی با بقیه رایحه ها برقرار هست.

پخش بوی عطر در مجموع متوسطه به نظرم. غیر از اون 15 دقیقه اول که پخشش کاملا مشخصه باقی مراحل پخش متوسط و نزدیک به پوستی داره و ماندگاریش هم حدود 5 ساعت روی پوست من بود.


نگارنده : مصطفی (Kain)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی