گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سنبل یاقوت کبود

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ق.ظ

عطر Jacinthe de Sapphir از DSH بعنوان بخشی از مجموعه Brilliant Collection در همکاری با موزه هنر دنور برای گرامیداشت جواهرات کارتیر و با الهام از یاقوت کبود ملکه رومانی - Marie - ساخته شده توسط کارتیر و در قالب بازسازی رایحه سنبل بر روی زمین در سال 2014 ساخته شده است. بنوعی عطار خواسته با ارایه رایحه سنبل یک رنگ آبی از عطر رو القا کنه که یاد آور یاقوت کبود باشه.



عطر با یک انفجار از مشک و ایندول (مجموعه ای از گلها که بشدت حاوی ایندول هستند) شروع میشه. بو بشدت ایندولیک و شیرینه. بعد از چند ثانیه این حالت تموم میشه و هرج و مرج اولیه تموم میشه. اونوقت ترکیبی از گلها خودشونو نشون میدن. راستش من عاشق رایحه سنبل هستم و خیلی از بوش لذت میبرم ولی چیزی از سنبل تو این عطر بهم القا نشد. البته رایحه عطر گلی بسیار عالی هست، اما سنبل؟ نه. تو ترکیب رایحه ها ی گلی اینجا من بهار نارنج، یاس رازقی و مریم رو حس می کنم. ترکیبی از بهترین گلها. ترکیب اسانسهای طبیعی و عدم وجود مواد غیر طبیعی رایحه رو سنتی و شرقی کرده. خزه درخت بلوط رایحه رو یمقدار خامه ای میکنه. همین حالت از ترکیب گلها ادامه پیدا میکنه تا اینکه رایحه گلها محو میشه با کم شدن رایحه گلها بوی گلی- حیوانی ریشه زنبق بیشتر خودشو نشون میده. در انتها اونچه که بجا میمونه رایحه حیوانی از ریشه زنبقه. 
در مجموع رایحه عطر خیلی عالی و دوست داشتنیه، اما یک کمی قدیمی هستش. همچنین بنظرم عطار خیلی نتونسته به هدف خودش که بازسازی رایحه سنبل بوده برسه. ولی این عطر رو به دوست داران رایحه گلها پیشنهاد میکنم. 
این عطر مناسب بانوان بوده البته با کمی اغماض آقایان هم میتونن استفاده کنند. مناسب فصلهای معتدل. پخش بو خیلی خوب، ماندگاری متوسط.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی