گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

ریشه زنبق

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۱۹ ب.ظ

اسانس ریشه زنبق را میتوان جزو گرانترین اسانسهای طبیعی موجود در بازار برای صنعت عطر سازی در نظر گرفت، تنها رقیب اون شاید اسانس انواعی از چوب عود باشن، شنیدم اسانس این ماده بالای 10 برابر رز و حدود 30 برابر اسانس بهار نارنج ارزش داره (راست و دروغش با راوی). ریشه زنبق علاوه بر صنعت عطرسازی توی داروسازی و تو پخت و پز هم استفاده میشه.



زنبق ها گونه های مختلفی دارن که فقط از دو گونه اون توی عطرسازی استفاده میشه که شامل Iris germanica و یا گونه (Iris pallida (Dalmatian iris or Sweet iris هستش . روغن اسانس ریشه زنبق حدود 0.1 تا 0.2 درصد از کل وزن ریشه هستش که از طریق روش تقطیر بخار بدست میاد. وقتی ریشه زنبق رو از گیاه 3 ساله اون در میارن بایست چیزی حدود دو تا هفت سال بخوابه تا خشک بشه. هر چقدر که ریشه بیشتر بخوابه درصد ماده اصلی معطر اون بنام Irone درش افزایش میابه که روی قیمت فروش اون اثر میذاره .



اسانس ریشه زنبق یک رایحه ای با شیرینی ملایم، گرم با زیر نت ملایم چوبی و یادآور گل بنفشه دارد. از این ماده بعنوان بیس نوت و فیکسیتیو در عطرها استفاده میشه.

از عطرای شاخصی که درش اسانس ریشه زنبق استفاده شده میشه از :

Orris Ochre by Soivohle 
American Beauty (Rose No. 1) by DSH Perfumes
Scent of Hope by DSH Perfumes
Iridum by DSH Perfumes
Orris Root D.S. & Durga
Les Exclusifs de Chanel 28 La Pausa
نام برد.

طبق معمول کشورهای حوضه دریای مدیترانه نظیر ایتالیا ، فرانسه و مراکش جزو تولید کننده های عمده این ماده هستن.

  • علی ملتی

Iris

Orris

ریشه زنبق

زنبق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی