گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

برند Mona di Orio

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ب.ظ

برند مونا دی اوریو در سال 2004 با شراکت مونا و  Jeroen Oude Sogtoen شروع به کار کرد. مونا عطاری بود که عطر سازی را بطور کلاسیک نزد استاد برترعطرسازی Edmond Roudnitska آموزش دید. بعد از 15 سال کارآموزی و کار، وی برند خود را با شراکت Jeroen  بنیاد نهاد. 



Jeroen Oude Sogtoen هم، کارش را بعنوان طراح مد شروع کرد و بعدها به حوزه طراحی داخلی وارد شد. بعدها در مجاورت کارش در رابطه با طراحی هتلها، وی برند خود از کلونها و لوازم آرایشی هتلها  را شروع کرد که باعث آشنایی وی با مونا شد. 

در نهایت این آشنایی باعث ایجاد برند جدید بنام Mona di Orio در سال 2004 گردید. مونا بعدها در دسامبر سال 2011 ، وقتی که فقط 42 سال داشت بطور ناگهانی فوت کرد.

اکنون برند تحت رهبری Jeroen   به تولید خود ادامه میدهد. این برند اولین سری عطرهای خود را در سال 2006 به بازار عرضه کرد.  مجموعه Les Nombres D'Or خط ویژه ای است که ایده آن بر اساس اعداد با نسبتهای طلایی فی در ریاضی گرفته شده است و از سال 2010 به بازار آمد. 

  • علی ملتی

Mona di Orio

مونا دی اوریو

نظرات  (۲)

علت مرگ مونا دی اوریو دقیقا چی بوده ،؟
سایتهای مختلفی رو جستجو کردم اما نتونستم جواب سوالم بیابم غیر ازینکه گویا زمان مرگ در آمریکا بوده ....!!
پاسخ:
سلام جناب دادخواه

یکبار با سرکار خانوم میرخوش صحبت میکردم و میدونید دوست مونا بودند ایشون، ظاهرا اگه اشتباه نکنم فرمودند از بیماری سرطان بوده.



15 سال زمان قابل ملاحظه ایه. عموما تلاش برای ورود به صنعت عطاری به صورت حرفه ای چقدر زمان نیاز داره؟
استفاده از عدد فی خیلی خیلی قضیه رو جالب کرد، ما که تستش نکردیم و نمیدونم چقدر تاثیرگذار باشه ولی اگه واقعا با دقت لازم، عدد فی توی این عطر به کار رفته باشه احتمالا عطر خوبی از آب در اومده باشه، چون تا اونجایی که بنده میدونم عدد فی که با دقتی بیشتر از یک میلیون رقم اعشاریه، امتحان خودشو هم تو طبیعت هم تو هنر معماری از باستان به شکل شگفت انگیزی خوب پس داده. خیلی جالبه چطوری با موازین عطرسازی ادغام شده؟ 
احتمالا اگر کل روایح عطر بر عدد تقریبی 1.6 تقسیم بشه میزان درصد استفاده از هر رایحه به دست میاد که بعید میدونم درصد روایح در یک عطر با هم برابر باشن یا نه شایدم ممکنه این کار رو برای هر نت (آغازین میانی پایانی) جداگانه تکرار کرده باشه، یا به صورت هر جفت رایحه توی هر نت ، خدا داند... 
البته باز بعید میدونم اینقدر ریاضیاتی و خشک به صرف یه عدد ، به ساخت یه عطر نگاه بشه و احتمالا یه مفهوم کاملا انتزاعیه که فقط اسمی از عدد فی باشه.

نهایتا تشکر ویژه از آقای ملتی بابت پست قشنگتون.

پاسخ:
با سلام

مجموعه Les Nombres D'Or شامل چند عطره که هر کدوم  برداشتی از یک ماده عطر سازی بوده و اسمشون هم بر همون اساسه مثلا وانیل ، وتیور، چرم، مشک و ... . توی هر کدوم از این عطرها با استفاده از مواد مختلف رایحه ماده ای رو که اسمشو روی عطر گذاشتن با تفسیر خودشون بازسازی کردند مثلا وانیل رو. ساختار هر عطری سه بخش داره از بیس نتز، میدل نتز و تاپ نتز که اینها بر اساس نسبتهای گوناگونی با هم ترکیب میشن که نوع مواد و درصد بکار رفته در هر یک جزو رموز صنعته. حالا برند شرح داده که در این خط تولید، نسبتهای بکار گرفته شده بر اساس نسبتهای فی هستند.  حالا بطور دقیق چه موادی بکار رفته و از هر یک چند درصد قطعا هیچ فرد و برندی اونو به روشنی اعلام نمیکه، فقط یکسری اطلاعات کلی جهت مهیج کردن فضای تبلیغاتی و فروش بیشتر گفته میشه.
اما کلا کارهای این برند کیفیت خیلی خوبی دارند و ارزش تست کردن رو دارند.

ممنون و موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی