گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

برند Acqua di Parma

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵ ب.ظ

برند Acqua di Parma با تاسیس یک کارخانه کوچک در شهر پارمای ایتالیا در سال 1916 شروع به کار کرد. اولین رایحه تولید شده Colonia بود که در ابتدا برای رایحه بخشیدن به کیفهای مردانه ارائه شده بود. بزودی Colonia بعنوان نمادی از شیکی ایتالیایی در میان هنرمندان مطرح امریکایی و اروپایی در سالهای قبل از دهه 1930 و سالهای بعد از جنگ در دهه 1950 شناخته شد. بزودی این شرکت از یک کارخانه کوچک به یک خانه عطر بزرگ با توزیعی وسیع تبدیل گشت. متاسفانه در سالهای بعد این خانه از روند تغییرات مد بازماند و سالهای رونق و معروفیت جای خود را به سالهای مبارزه برای بقا و فراموشی سپرد.



در اوایل سالهای دهه 1990، سه ایتالیایی بانفوذ شامل Diego Della Valle از شرکت Tod's Group و آقای Luca Cordero Di Montezemolo از شرکت Ferrari , و همچنین Paolo Borgomanero از برند La Perla تصمیم میگیرند این برند و نماد کلاسیک ایتالیایی را نجات دهند. آنها شروع به تولید مجدد رایحه های قدیمی کرده و پروژه های جدیدی استارت زدند که شامل خط تولید رایحه های آروماتراپی Blu Mediterraneo ، رایحه برای فضای داخلی و مجموعه های چرمی مسافرتی میشد. جهت جستجوی سرمایه گذاریهای مناسب و قرار گرفتن در بازارهای بین المللی، این سه شرکت در سال 2003 قراردادی را با غول کالاهای لوکس یعنی LVMH  بستند که در نهایت منتج به تملک کامل Acqua di Parma گردید. در نتیجه این نمونه کامل طراحی ایتالیایی باقی ماند و راه خود را در توسعه و پیشرفت ادامه داد. 

اساتید عطرسازی نظیر Bertrand Duchaufour، Jean-Claude Ellena، Francois Demachy، Francoise Caron، Francis Kurkdjian، Antoine Maisondieu و Alberto Morillas با این شرکت همکاری کرده اند.

اکنون محصولات این برند در ایران موجود بوده و به فروش میرسند.

  • علی ملتی

Acqua di Parma

برند

نظرات  (۲)

سلام اقای ملتی
وقت بخیر
میشه لطفا یکم بیشتر از خودتون بگید. فقط یه رزومه کلی و اینکه اصلا چی شد رفتید دنبال عطر و اینکه در زمینه عطرسازی تجربه ای داشتید و الخ.
یه لینک " درباره من" به وبلاگتون در صورت امکان لطفا اضافه کنید.
والله ماهرچی نام مبارک رو گوگل می کنیم می رسیم به پزشکی شاخه بیوکمیستری و اینجور چیزا...
ممنون میشم توضیحی درباره خودتون بدید.
با تشکر فراوان
پاسخ:
با سلام خدمت شما دوست عزیز

ممنون از محبتتون. اون دوست عزیز همنام که در پزشکی و ... تخصص دارد من نیستم. نسبتی هم نداریم. از آنجایی که معرفی شخصی در ایران باعث حب و بغض های بی مورد میشود من را از این مهم بازدارید و اجازه بدید بطور خلاصه همین جا ذکر کنم. من تخصصم در اقتصاد هست. از سرگرمی هایم گل هست و گلکاری. از طریق اون با دنیای عطر آشنا شدم. بیشتر به بخش تولید و تکنولوژی اش علاقمند شدم. نتیجش ترجمه و نگارش بخش عطر ویکیپدیا فارسی بود. در کنار آن با خیلی از صفحات و کتابهایی که در همین وبلاگ معرفی کردم آشنا شدم. تا اینکه با دوستانم در پیج فیسبوکی انجمن عطر ایران برخورد کردم. در اونجا آشناییمان با مقوله عطر و عطرسازی بیشتر گردید. مقالات زیادی آنجا توسط دوستان مختلف نگاشته شد، که بخشی اش را اینجا گردآوری کردم. متاسفانه از نظر عملی در زمینه عطر سازی هنوز نتوانستم موقعیت آموزشی پیدا کنم هر چند مترصد هستم. از نظر عملی چند باری تلاش برای ایجاد روایح گوناگون کردم، منتهی در ایران متاسفانه هیچ مواد اولیه و اسانسی در این زمینه و مناسب اینکار وجود ندارد و هزینه ها برای آن بسیار بالاست. لذا تلاشهایم تا امروز بی نتیجه باقیماند.

موفق و پیروز باشید
سلام
ممنون از پاسختون
اتفاقا من هم دقیقا توی همون قسمت تولید و تکنولوژی مشتاقم و ممنون میشم اگه پست های بیشتری در این رابطه و هم چنین اموزش بزراید. مثل پستی که اثر ترتیب اضافه کردن اسانسها رو بررسی کرده بود.
واقعا توی ایران نسبت به این مسیله عقبیم و امکاناتمون هم در زمینه اموزش هم تولید ضعیفه.
بنده کتاب عطاری فاخر ترجمه آقای شریف عطار (از وبلاگشون) رو خوندم ولی خیلی طول نمی کشه که می فهمید باید به صورت عملی اسانس ها و رایحه ها رو داشته باشید و اون ها رو تجربه کنید. باید یه فکری به حال این وضعیت بشه. حداقل واردات اسانس ها. برای ایران واقعا زشته که هنوز یه برند عطر درست حسابی در حد جهانی نداریم در حالی که فرانسه امریکا هر کدوم به تنهایی حدود 700 هشتصدتا بیشتر یا کمتر موسسه در ارتباط با دنیای بو و رایحه فعالیت دارن.

با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی