گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

برای بهار چه عطری بزنم؟ (3)

جمعه, ۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۲۵ ب.ظ

در ادامه دو مطلب قبلی میرسیم به معرفی چند تا از عطرای زنانه برای بهار. برای اولین مورد سراغ عطر Allure از برند مشهور Chanel میرویم. این عطر در سال 1996 توسط Jacques Polge طراحی و عرضه شد. واقعا چه بویی میتواند شما را یاد یک خانم شیک پوش بیندازد؟ برای من چیزی شبیه بوی این عطر است. عطری گلی- میوه ای که در آغاز آن با ترکیبی از هلو و وانیل مواجه میشوید و پس از آن ترکیب گلهای سفید مثل پیچ امین الدوله، فریزیا، مگنولیا و ... ماندگاری و پخش بو هر دو خیلی خوب هستند. 



خط تولید عطرای زنانه در برند Thierry Mugler کلا مسیر متفاوتی را در مقایسه با لاین مردانه آن طی کرد. هر چقدر عطرهای مردانه درگیر شیرینی بیش از حد و روایح شاد و شنگول شدند، لاین زنانه تفاوت، خلاقیت و پرستیژ را به تصویر کشیدند. در سال 2010، Alexis Dadier و  Mane  مدل Womanity را برای این برند طراحی و به بازار عرضه کردند. رایحه ای مرتبط با زنانگی، انسانیت و شهرنشینی. عطری با بوی متفاوت مناسب برای خانم هایی که  اهل عطرهای گلی و شیرین نیستند. بوی انجیر ، برگ انجیر و خاویار در این عطر واقعا جذب کننده است. ماندگاری خیلی بالایی داشته و پخش بوی آن هم زیاد می باشد.



در صورتی که کیفیت بالا، شیشه ها و محفظه هایی با طراحی عالی و در نهایت قیمتهای بسیار معقول و مناسب را مد نظر دارید حتما یک نیم نگاهی به برند Lalique بیندازید. عطر Amethyst از این برند در سال 2007 توسط Nathalie Lorson طراحی و به بازار عرضه شد. یک عطر کاملا میوه ای، با رایحه ای از خانواده توت ها، پرانرژی و شاداب با ماندگاری طولانی. مشک در کنار این میوه ها ترکیب لذت بخشی به ما ارائه میکنه. مناسب جهت استفاده روزانه. 



گرلین، Guerlain، برند دیگه ای است که همواره کیفیت، تنوع و قیمتهای مناسب را با هم به ارمغان می آورد. Thierry Wasser طراح این برند در سال 2008 عطر Idylle را طراحی کرده است. ترکیبی گلی و شیرین با بوی غالب گل موگه. اگر تا بحال بوی موگه به مشامتان نخورده است، این عطر باکیفیت دقیقا میتواند همان بو را به شما ارائه بدهد. ماندگاری خیلی خوب و پخش بوی متوسطی داشته، خیلی شاد و دخترانه می باشد. بسیار مناسب جهت استفاده روزانه.



در صورتی که روایح پودری (با بوی لوازم آرایش) از بوهای مورد علاقه شماست، یکی از بهترین گزینه ها Iris des Champs از برند Houbigant می باشد. عطر در سال 2014 به بازار آمده و بویی بسیار موقر و خانومانه دارد. در این رایحه ترکیب بارزی از زنبق به همراه گلهایی چون یاس، یلانگ یلانگ، رز و ... را شاهد هستیم. ماندگاری خیلی خوب و پخش آن متوسط می باشد.



بعضیها عاشق بوی بهار نارنج هستند. این رایحه بسیار مناسب برای فصل بهار می باشد. در صورتی که دربدر دنبال این رایحه با کیفیت خیلی خوب و مدرن آن می گردید و در بازار فقط با روایحی با حس قدیمی و سنتی آن - چیزی شبیه عرق بهار نارنج - برخورد می کنید ، عطر Elise از برند Rance 1795 را معرفی می کنم. عطری از خانواده شیپق-گلی که در سال 2012 به بازار عرضه شد. در این عطر یک برداشت سبک، معتدل و مدرن از شکوفه بهار نارنج را مشاهده می کنید. ماندگاری و پخش بو در این عطر بسیار عالی می باشد. 



اگر یک رایحه متفاوت و خاص ، همراه با القاء حس خوش پوشی و شیکی معیارهای مورد نظر شماست، حتما یک نیم نگاهی به عطر Aedes de Venustas Eau de Parfum از برند Aedes de Venustas بیاندازید. این مدل توسط یکی از اساتید بنام عطرسازی یعنی Bertrand Duchaufour در سال 2012 طراحی و عرضه شده است. این عطر می تواند نقش یک نوشیدنی خنک را در یک روز گرم بهاری و یا تابستانی بازی کرده و حالتان را خوب کند. رایحه ای ترش، آبدار و تازه که ترکیبی است از ریواس و بوی میوه ای مثل آلبالو به همراه کمی بوی سبزی گیاهی ،کیفیتی عالی و ماندگاری خوب، که بالا بودن قیمتش را توجیه میکند.



نگارنده: مهرناز سلیمانی

  • علی ملتی

بهار

شرح عطر

عطر زنانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی