گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

باله در ورسای

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۰ ق.ظ

شاید یکی از ناشناخته ترین عطرای خوبیه که وجود داره و صد حیف که دیگه تولید نمیشه البته ظاهرا یک شرکت امریکایی لیسانس اونو خریده و داره به تولیدش ادامه میده منتهی دیگه از اون کیفیت رویایی خبری نیست. Bal a Versailles  در سال 1962 توسط Jean Desprez طراحی و بعنوان یک عطر زنانه در غلظت های مختلف به بازار معرفی شد. شایعه شده که در ساخت این عطر بالای 100 و حتی تا 300 اسانس بکار رفته است. عطری که من تستش کردم نسخه Extrait de Parfum اونه. شاید درک اینکه روزی این عطر برای خانومها طراحی و استفاده میشده امروزه سخت باشه. با سلیقه امروزی این نوع رایحه بیشتر مردانه شناخته میشه. 


Bal a Versailles Jean Desprez


اما همه چی درباره این عطر برمیگرده به حس انیمالیک. شروع رایحه با یک حس انیمالیک، گرم، بالسامیک، شیرین و کمی گلی از سیوت و مشک شروع میشه. بعد از گذشت مدتی ریشه زنبق با حس پودری، سبز و دارویی اش پدیدار میشه و پیش درآمدی میشه برای ورود چرم. در اینجا اون نت معروف چرمی _ زنبقی حس میشه کمی شیرین، وانیلیک و رزینی. بتدریج رایحه چرم میره و یک رایحه از کهربا، نعناع هندی و وانیل به مشام میرسه که شیرین و کمی اسپایسیه. در تمام مراحل تغییرات و گسترش رایحه اون حالت انیمالیک نیز در لبه اون روایح وجود داره و تزیینشون میکنه. 

این عطر مناسب فصل زمستونه و البته پخش و ماندگاری خیلی بالایی داره.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی