گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

باریجه

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۵۹ ق.ظ

باریجه صمغ رزینی است که از گیاهی بنام Galbanum گرفته میشود. این گیاه در دنیا بنام ایران ثبت شده و باریجه ایران معروفیت بین المللی دارد و در سال 1884 در نواحی شمالی ایران بنام فردی موسوم به Buhse به ثبت رسید و نامگذاری شد. این گیاه در ارتفاعات بالای 2000 متر و در شیبهای شمالی میروید و در استانهای مازندران، تهران، خراسان، آذربایجان، سمنان، لرستان و اصفهان پراکنده شده است. برای برداشت از اواخر خرداد تا اوائل مرداد پای ریشه را تمیز کرده و پوسته را تیغ زده تکه برداری میکنند. هر گیاه به مرور بین 50 تا 150 گرم صمغ ایجاد میکند.



از این صمغ قبلا برای ضد عفونی آب قنوات و مصارف پزشکی استفاده میشد. اما امروزه بیشترین استفاده آن در صنعت عطر و چسبهای مخصوص چسباندن الماس می باشد. اسانس باریجه از تقطیر بخار صمغ بدست اومده و بویی تلخ ، سبز، تازه ، خاکی و در بعضی از انواع چوبی دارد. برای درک بهتر بوی باریجه عطر Chanel No 19 را تست کنید. اولین چیزی که به مشام میرسد یک بوی سبز و زمینی است که از اثر باریجه بدست میاید. از این روغن ، بخصوص برای دادن نت سبز به گروههای عطری فلورال و چیپق (Chypre) استفاده میگردد. 
عطرهایی با بوی سبز نظیر موارد زیر ازباریجه استفاده کرده اند:

Guerlain Vol de Nuit

Ralph Lauren Safari

 Guerlain Chamade

 Serge Lutens Iris Silver Mist 

 Chanel N°19  


  • علی ملتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی