گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

ایندولیک

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ب.ظ

وقتی از یک رایحه صحبت میشه از تعابیر مختلفی برای نمایش اون استفاده می کنند. یکی از این واژه ها ایندولیک (Indolic) هستش . بوی ایندولیک به بویی شبیه گوی های نفتالین گفته میشه که در گلهایی نظیر یاس، بهار نارنج و مریم به مقدار زیادی وجود داره.

عجیبی Indole در اینه که با تراکم بالا در مدفوع نیز وجود داره. وقتی تراکم این ماده زیاد باشه بوی بد مدفوع مانند می ده . اما وقتی تراکم و غلظت آنرا کم کنیم بسیار خشبو شده و بوی گلها از آن به مشام میرسه.

عطر Annick Goutal Néroli یک عطر بر پایه گل بهار نارنجه که یک بوی غنی و ایندولیک داره و در برابرش عطر Jo Malone Orange Blossom Cologne هستش که با همون ایده بوجود اومده اما ایندول رو خیلی سبک و ملایم استفاده کرده.


  • علی ملتی

Indolic

ایندولیک

نظرات  (۱)

ممنون از شرح مختصر  و مفیدتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی