برند Acqua di Parma
برند Acqua di Parma با تاسیس یک کارخانه کوچک در شهر پارمای ایتالیا در سال 1916 شروع به کار کرد. اولین رایحه تولید شده Colonia بود که در ابتدا برای رایحه بخشیدن به کیفهای مردانه ارائه شده بود. بزودی Colonia بعنوان نمادی از شیکی ایتالیایی در میان هنرمندان مطرح امریکایی و اروپایی در سالهای قبل از دهه 1930 و سالهای بعد از جنگ در دهه 1950 شناخته شد. بزودی این شرکت از یک کارخانه کوچک به یک خانه عطر بزرگ با توزیعی وسیع تبدیل گشت. متاسفانه در سالهای بعد این خانه از روند تغییرات مد بازماند و سالهای رونق و معروفیت جای خود را به سالهای مبارزه برای بقا و فراموشی سپرد.
در اوایل سالهای دهه 1990، سه ایتالیایی بانفوذ شامل Diego Della Valle از شرکت Tod's Group و آقای Luca Cordero Di Montezemolo از شرکت Ferrari , و همچنین Paolo Borgomanero از برند La Perla تصمیم میگیرند این برند و نماد کلاسیک ایتالیایی را نجات دهند. آنها شروع به تولید مجدد رایحه های قدیمی کرده و پروژه های جدیدی استارت زدند که شامل خط تولید رایحه های آروماتراپی Blu Mediterraneo ، رایحه برای فضای داخلی و مجموعه های چرمی مسافرتی میشد. جهت جستجوی سرمایه گذاریهای مناسب و قرار گرفتن در بازارهای بین المللی، این سه شرکت در سال 2003 قراردادی را با غول کالاهای لوکس یعنی LVMH بستند که در نهایت منتج به تملک کامل Acqua di Parma گردید. در نتیجه این نمونه کامل طراحی ایتالیایی باقی ماند و راه خود را در توسعه و پیشرفت ادامه داد.
اساتید عطرسازی نظیر Bertrand Duchaufour، Jean-Claude Ellena، Francois Demachy، Francoise Caron، Francis Kurkdjian، Antoine Maisondieu و Alberto Morillas با این شرکت همکاری کرده اند.
اکنون محصولات این برند در ایران موجود بوده و به فروش میرسند.