گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کتاب "شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران"

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

کتابی که امروز دستم رسید: " شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران" توسط دکتر ولی الله مظفریان جمع آوری و نگاشته شده. یک دائره المعارف کامل و مفید برای گونه های گیاهی هستش که تو ایران وجود دارن و البته بعضی از گونه ها که تو ایران نیستن مثل جینسنگ که چینیه. 
خوبی کتاب اینه که عکساش رنگی و شفافه و نقاشی نیست -علیرغم ایراد بسیاری از کتابهای مشابه- که نقطه قوت کتابه و بیشتر میتونه تو تشخیص گونه ها کمک کنه. در مجموع مولف سعی کرده اسم فارسی و علمی هر گونه گیاهی رو به همراه فواید دارویی اون و گستره رویشش تو ایران و جهان معرفی کنه. 



خوبی دیگه کتاب اینه که ما اغلب معادل فارسی گیاهان معطر مورد نظرمونو ممکنه ندونیم که تو این کتاب به راحتی و با اطمینان کامل میشه اونا رو پیدا کرد.
فک کنم افرادی که خیلی علاقمند به دونستن اطلاعات بیشتری راجع به مواد اولیه عطری که تو ایران ممکنه وجود داشته باشه و محل یافتن اونها باشن از این کتاب خیلی خوششون بیاد و خیلی براشون مفید باشه.

  • علی ملتی

نظرات  (۲)

سلام آقا علی، ممنون از وبلاگ خوب شما، این هم کتاب جالبیه:
https://www.amazon.com/dp/1594774250
http://libgen.io/ads.php?md5=B5B88670A3D73B8BB0D45CEAE4C3B3D6
پاسخ:
ممنونم آقا مرتضی. این لینک دوم رو نتونستم باز کنم.
ممنونم از توجهتون آقا علی،
ببخشید دیر شد، این سایت یه سایت معروفه دانلود کتاب در سطح جهان هستش که باید بدون VPN بازش کنید..
موفق باشین..
پاسخ:
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی