گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پاییز نزدیکه عطر چی بزنیم؟عطرهای مردانه

شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ

فصل پاییز نزدیکه و برنامه ریزی ها برای خرید عطرهای پاییزی شروع شده. فصل پاییز از این نظر که دمای هوا معتدل تر میشه مثل بهاره با این تفاوت که در بهار دما بتدریج رو به گرم شدن میره، اما در پاییز برعکس، هوا کم کم خنکتر میشه. برای همین عطرهایی برای پاییز استفاده میشه که نت میانی معتدلی داشته باشه اما طوری طراحی شده باشه که حس گرمای بیشتری در آن حس بشه. لذا عطرهایی با حس چوبی، ادویه ای و یا نتهای مشابه اونها که گرم هستند ولی خیلی سنگین نباشند تو این عطرها بیشتر استفاده میشوند.

در ادامه تعدادی از عطرهایی که برای پاییز مناسب هستند معرفی می گردند:


Allure Pour Homme Chanel 

برند شنل کاملا تو ایران شناخته شده است و نیاز به معرفی نداره. از میون عطرهای مردونه اش هم سری Allure  بسیار موفق و همه پسنده. Allure Pour Homme یک عطر گرم، راحت ، دوستانه و شیک از خانواده شرقی، چوبیه. در سال 1999 توسط Jacques Polge طراحی و به بازار عرضه شده . بدی برند شنل تو ایران اینه که ظاهرا هنوز نماینده رسمی نداره و برای همین اغلب جاها تستر ندارند تا راحت بشه ازشون تست کرد. در هر صورت اگه دنبال یک عطر وانیلی جذاب هستین که با لیمو معتدل شده باشه و رایحه همه پسندی داشته باشه و ریسک نکنین، این عطر پیشنهاد میشه. پخش متوسطی داره و ماندگاریش خیلی خوبه.



Potion DSQUARED²

عطرهای برند کانادایی  DSQUARED² تو بازار خیلی دیده میشن و عطرهای خوبی هم داره. Potion یک کلون بسیار شیک چوبی - کهربایی هستش.  در واقع رایحه دارچین هست بر روی بیسی از کشمر وود و کهربا. پخش متوسط و ماندگاری بالایی داره و در سال 2011 توسط Annick Menardo طراحی و به بازار عرضه شده است.



Royal Oud Creed 

میشه گفت یکی از بهترین کارهای کریده. در سال 2001 توسط اولیویر کرید طراحی شد. به گفته سازندش این عطر از روی کاخ های سلطنتی ایرانی الهام گرفته شده است. بیشتر میشه گفت یک رایحه چوبی داره: چوبی و مرطوب. بسیار شیک و با کلاسه. چوب سدار به همراه فلفل صورتی اونو مدرنش کرده. در مواد اون از عود نامبرده شده در صورتیکه رایحه عود رو با آن حالت شرقی معروفش در اینجا حس نمیکنید. ماندگاری و پخش این عطر متوسطه.



French Lover Frederic Malle

عطر French Lover از برند فردریک مال یکی دیگه از عطرای مناسب پاییزه. رایحه ای سبز، دودی و چوبی داره. رایحه سبز سنبل ختایی بعلاوه رایحه چوبی خس خس و چوب سدار و کمی حس دودی از بخور. رایحه اش چوبی و خشک اما ملایمه. پخش متوسط و ماندگاری خوبی داره. در سال 2007 توسط Pierre Bourdon طراحی و عرضه شده است.



Alamut Lorenzo Villoresi 

عطر الموت ساخته لورنزو ویلوروسی در سال 2006 هستش. این برند این اواخر تو ایران اومده و طراحش ایتالیاییه. عطرای هنری و بسیار خوبی میسازه که البته کمتر شناخته شده اند. اسم عطر از منطقه الموت قزوین گرفته شده است. عطر با رایحه رز شروع میشه منتهی رز اینجا حالت سنتی نداره. بعد یک حالت صمغی و ادویه ای پیدا میکنه که تنده . کل هرم عطر بر روی بیسی از رایحه گرم و شیرین لادن - کهربایی قرار داره. پخش متوسط و ماندگاری خوبی داره.



Accord Oud Byredo

آکورد عود از برند بایردو در سال 2010 به بازار عرضه شد. عطر با رایحه زعفرون شروع میشه که بعدش یک حالت تلخ چرمی- عودی پیدا میکنه و بتدریج به همراه اون رایحه میوه ای و شیرین تمشک نیز شروع میشه که عطر رو از اون حالت خشنی و تلخ و تیزی در میاره و اونو شاد و شنگولش میکنه. رایحه بسیار خوشمزه ، خوب و همه پسندی داره. 



Aziyade Parfum d`Empire

این عطر در سال 2008 توسط طراح برند،  Marc-Antoine Corticchiato ترکیب و ساخته شد. یکی از خوشمزه ترین عطرای میوه ای بر اساس آلو سیاه و ادویه جات هست. عطری شیرین ، بنفش ، تیره و مخملی. پخش متوسط و ماندگاری خیلی خوبی داره.



Timbuktu L`Artisan Parfumeur 

یک عطر چوبی تر و تمیز و بسیار خوشبو بر اساس خس خس و پاپیروس و بخور. در سال 2004 توسط Bertrand Duchaufour طراحی شده و پخش متوسط و ماندگاری خوبی داره.



Tam Dao Diptyque

یک عطر چوبی که بر اساس چوب صندل و سدار ساخته شده. شیرین و خامه ای با لبه های گلی. در سال 2003 به بازار عرضه شده و پخش بو و ماندگاری متوسطی داره.



Kyoto Comme des Garcons

این عطر کمتر تو ایران دیده میشه. سری سوم از پنجگانه ی بخور از برند Comme des Garcons هستش. تو این پنجگانه هر سری از بخورها از یک دین و آیین الهام گرفته شده اند و بنام یک شهر که اون آیین در آن معروف است نامگذاری گردیده اند. سری سوم اون الهام گرفته شده از بودیسم و شینتو می باشد و بنام شهر کیوتو در ژاپن نامگذاری شده. رایحه ای بر مبنای بخور، سرو و سدار داره. یک رایحه سبز و خاکستری. Bertrand Duchaufour اونو در سال 2002 طراحی کرده. پخش و ماندگاریش متوسطه. 


  • علی ملتی

عطر مردانه

پاییز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی