گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پاییز نزدیکه عطر چی بزنیم؟عطرهای زنانه

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۲ ب.ظ

Sensuous Estée Lauder

یک عطر چوبی- شرقی. ترکیبی از عسل و کهربا با چوب صندل. عطر بیشتر با شیرینی عسل و کمی کهربا شروع میشه و به رایحه پودری چوب صندل خاتمه پیدا میکنه. پخش متوسطی داره اما ماندگاریش شگفت انگیزه. این عطر در سال  توسط Annie Buzantian از شرکت فرمنیخ طراحی شده است.



L’Ambre des Merveilles Hermes

یکی از بهترینهای وانیل - کهربایی که توسط ژان کلود النا در سال 2012 طراحی شده. حتما تستش کنید. ترکیب، شیرینی و گرمیش همه چی این عطر بالانس و دلپذیره. پخش بوی متوسط و ماندگاری بالایی داره. یکی از بهترینهای پاییزیه بنظرم.



Black Jade Lubin

دنبال یک بوی خاص با حس رویال و یگانه میگردین؟ حتما این عطر رو از لوبین تست کنید. این عطر در واقع کاربرد ادویجات هست منتهی به روش فرانسوی. آنچه در این عطر حس میشه هل هست که با رز و بخور کمی شیرین و گلی شده. پخش بو و ماندگاری متوسطی داره و از سال 2011 به بازار اومده.



Equistrius Parfum d`Empire

عطرای برند امپایر چند وقتیه وارد کشور شده و انصافا عطرای خوبی داره. Equistrius  یک عطر پودریه بر اساس رایحه زنبق و بنفشه که پس از مدتی شیرین و شکلاتی میشه. اغلب عطرای زنبقی یاد آور رایحه لوازم آرایش هستند. اگه دوست دارید اینگونه روایح رو یک تستی ازش بکنید. پخش بو و ماندگاری رایحه متوسطی داره. اسم این عطر از اسب طراح برند Marc Antoine Corticchiato گرفته شده است. 



L`Air de Rien Miller Harris

عطرای میلر هریس ایران هستند ولی متاسفانه  L`Air de Rien هنوز ایران نیومده یا حداقل من ندیدم. کنجکاوی وقتی نسبت به این عطر بیشتر میشه که شنیده میشه این عطر مشابه Bal a Versailles Eau de Cologne Jean Desprez هستش. مشک، رایحه گرم عنبر- کهربایی و خزه درخت بلوط که حس خاکی- زمینی بهش میده. پخش بوی متوسط و ماندگاری بالایی داره.



L'Instant de Guerlain Eau de Toilette Guerlain

سری ل اینستنت چه مردانه و چه زنانه اش عطرای بسیار جذاب و دلربایی داره. از میان اونها ولی Eau de Toilette زنانه اش یکی از بهترینهاست. این عطر در سال 2005 توسط Maurice Roucel طراحی شده است. با یک شروع تر و تازه از مرکبات و سیب آغاز میشه و قلب گلهای سفید کار رو بدست میگیره. مگنولیا و گاردنیا بر شانه های کهربا یک رایحه بینظیر رو اینجا درست کرده اند. پخش متوسط و ماندگاری بالایی داره.



Narciso Rodriguez For Her

اگه مشک جزو روایح مورد علاقتونه حتما سری به برند Narciso Rodriguez بزنید. متخصص اینکاره. مشک، بهار نارنج و اسمانتوس از روایح این عطر هستند. این عطر پخش متوسط و ماندگاری بالایی داره. و در سال 2003 توسط Christine Nagel و Francis Kurkdjian طراحی و به بازار عرضه شده است.



Portrait of a Lady Frederic Malle

یکی از بهترین و زیباترین کارهای فردریک مال Portrait of a Lady هستش. ترکیب رز، نعناع هندی و بخور. هر جا و در هر عطری این سه ترکیب رو دیدین حتما تستش کنید. بسیار جذاب و اغواگر. پخش بو و ماندگاری عطر بسیار بالاست. این عطر در سال 2010 توسط Dominique Ropion طراحی شده است.



Roberto Cavalli Eau de Parfum Roberto Cavalli

ترکیبی از وانیل و بهار نارنج. گرم، شیرین و شیک. این عطر در سال 2012 توسط  Louise Turner از ژیوادان طراحی شده و پخش بوی متوسط و ماندگاری بالایی داره. رایحه ای قوی، عمیق، اغواگر و خامه ای داره.


Bottega Veneta Bottega Veneta

برندی کمتر شناخته شده که خیلی بی حاشیه و بی سر و صدا در کشور حضور داره و البته بسیار شیک و با کلاس. عطر Bottega Veneta از همین برند عطریه بر پایه جیر که از اول تا آخر اون رایحه ملایم اون حضور داره. در ابتدا برگاموت و فلفل سریع شروع میکنن و بعدش یاس رازقی و نعناع هندی بهش عمق و استحکام میبخشن و در انتها جیر به تنهایی باقی میمونه. خزه بلوط بهش یک حس سبز و خاکی میده. بسیار شیک و دلپذیر. پخش بوی متوسط و ماندگاری بالایی داره. در سال 2011 توسط Michel Almairac طراحی و ساخته شده است.


  • علی ملتی

عطر زنانه

پاییز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی