گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

مواظب بعضی از اسانسها در تابستان باشید

پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳ ب.ظ

بعضی از اسانسها بخصوص مرکباتی ها باعث میشوند تا پوست در برابر اشعه فرابنفش (UV) بسیار آسیب پذیر باشد. به این پدیده Phototoxicity یا Photosensitization گفته میشود. آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست از جمله این عوارض است.  اسانس اغلب مرکبات که از روش پرس سرد بدست می آیند همچون نارنج، ترنج، گریپ فروت، لیمو و همچنین اسانسهای اوپوپاناکس، زیره، شوید و آنجلیکا از این جمله نام برده شده اند. 



در نتیجه اگر از کرم یا لوازم آرایشی استفاده کرده اید که از این اسانسها در آن بکار رفته است، حدالمقدور در زیر نور مستقیم خورشید و همچنین نور UV قرار نگیرید. همچنین در بعضی از عطرها از مواد ضد آفتاب سوختگی مانند Butyl Methoxydibenzoylmethane استفاده میشود تا این ایراد اسانسها برطرف شود و پوست حفظ گردد. در صورتی که در عطری از اینگونه مواد استفاده شده باشد در پشت کارتن آن ذکر میگردد.

نظرات  (۱)

سلام . از وبلاگ خوبتون استفاده کردم.
یک سوال هم دارم ، شما عطری رو سراغ نداری که بوی چای سیاه دم کرده بده ؟ یعنی یه بوی گرم مثل زمانی که چای داغ رو توی استکان ریختیم ؟ قیمتش هم مطرح نیست واسم
پاسخ:

Russian Tea by Masque

Bvlgari Pour Homme Soir by Bvlgari
Philtre Ceylan by Atelier Cologne

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی