گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی 10 کلون تابستانه برای مردان

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ب.ظ

Roadster Sport, Cartier

یک عطر مرکباتی و سبز که با بوی ترش و شاداب ترنج شروع میشه و بعد حالتی سبز و علفی پیدا می کنه. در انتها یک ته بوی چوب مانند به رایحه خاتمه میده. پخش بو و ماندگاری در حد متوسط به پایینی داره، اما رایحه اش خیلی طبیعی و خوبه.



Guerlain L'Homme L'Eau Boisée, Guerlain

این عطر یکی از فلنکرهای سری مردانه گرلین هستش که در سال 2012 بدست تیری واسر طراحی و به بازار عرضه شده است. یک عطر چوبی، سبز و بسیار با کلاس که مشکل ماندگاری کم کلونهای تابستونی رو هم حل کرده. شروعش ترش و لیموییه همراه با نعنای کوبیده شده که بعد به چوبی و سبز تغییر فاز میده.



Versace Pour Homme, Versace

یک کار دیگه از آلبرتو موریلاس که در سال 2008 به بازار اومد. این کلون با بوی مرکباتی بر مبنای لیمو و پرتقال که  در لفافه ای از نسیم گلها پیچیده شده شروع میشه. بتدریج بوی گلی و شیرینی عطر بیشتر میشه تا به انتها برسه. کار شیک خنک و دلنشینیه و برای تابستون مناسبه. پخش بو و ماندگاری متوسطی داره.



L’Eau d’Issey Pour Homme Sport, Issey Miyake

اگر به روایح سرد تابستونی علاقه دارین و نمیدونین چی بخرین یکی از برندهایی که میشه توش چیزای زیادی پیدا کرد همین Issey Miyake هستش. این کلون یک ترکیب خنک مرکباتی چوبیه که بخش مرکباتشو، ترشی و تلخی گریپ فروت و ترنج بعهده گرفتند و بخش چوبی شو خس خس به نمایش میذاره. عموما عطرهای خوبی بر اساس ترکیب گریپ فروت و خس خس بوجود آمدن و تو بازار وجود دارند. این عطر پخش متوسط و ماندگاری خوبی داره.



Vetiver Extraordinaire, Frederic Malle

عموما وقتی خس خس تو حاشیه نقش بازی کنه رایحه رو به اوج میبره، اما وقتی خودش بازی گر اصلی باشه ریسک کار زیاد میشه. این کلون با یک حس شاداب مرکباتی و ادویه ای از خس خس شروع میشه  که بتدریج اون بوی مرکباتیش کم میشه و بوی خاکی- چوبی - ادویه ای  جاشو میگیره. یکی از عطرای خوب بر مبنای خس خس هستش. پخش بو و ماندگاری متوسطی داره.



L’eau Froide, Serge Lutens

هر چند برند سازنده، این کلون رو قابل استفاده مشترک بین آقایان و بانوان دانسته اما، اون بوی خشک و اتو کشیده عطر بیشتر جنبه مردانه بهش داده و من اینو تو این گروه دسته بندی می کنم. بنظرم تو سری L’eau سرج، بهترینه. با بوی سبز ، خشک و آروماتیک نعناع شروع میشه ، بعدش با ترکیب خس خس با کندر و کمی رایحه دودی و فلفل حسی به آدم دست میده اینگار وارد یک عتیقه فروشی شدین با انواع کمد و جا کتابی با چوبهای گرانبها ، خشک و بسیار شیک. بعضی ها از این کلون خوششون نمیاد ولی من عاشقشم. حتما یک تستی ازش بکنید.



Nio, Xerjoff

وقتی سرجاف وارد ایران شد من خیلی کنجکاو بودم و حس خوبی بهش داشتم. اما وقتی تستشون کردم متاسفانه دیدم با سلیقه من بسیار فاصله دارند. سبک خاصی داره که نمیتونم باهاش کنار بیام. حداقل تو این دو مجموعه ای که ایران اومدن. بگذریم، تو اینا نیو قابل توجهه. یک عطر مرکباتی با کیفیت، بر روی بیسی از چوب. ماندگاری و پخش متوسط به بالایی داره.



Kenzo Pour Homme, Kenzo

هنوز عاشقشم. یکی از عطرهای دروه جوانی من بود و رایحه مدرن، خنک و دلربایی داره. این کلون یک رایحه انتزاعی داره که قابل وصف نیست. بایست تستش کنید. فقط میشه گفت خنک، مدرن و بینظیره. ماندگاری و پخش بوش متوسط به بالاست . شاید باور اینکه در سال 1991 طراحی و ساخته شده یمقدار سخت باشه.



Yuzu Man, Caron

اگه دنبال یک کاردم دستی و ارزونتر از یوزو میگردین همینو از کارون تست کنید. البته به نسبت، پخش و ماندگاری کمتری هم میگیرید اما رایحش خیلی شاداب، مفرح، انرژی دهنده و زیباست. با ترکیبی از انجیر و یوزو شروع میشه و به رایحه مرکباتی یوزو ختم میشه.



Bois De Filao, Comptoir Sud Pacifique

کسانی که تو عطرای تابستونی دنبال پخش بو و ماندگاری هستن ، این یکی از اونهاست. پاپیروس و برگ بنفشه حس چوبی – اوزونی سبز و تر و تازه ای به کلون میدن. فلفل صورتی در ادامه رایحه رو مدرن و کمی گلی میکنه و در انتها  کلون با یک بوی چوبی – کهربایی ملایم و کمی شیرین از مشک پایان می یابه.


نظرات  (۲)

سلام به شما..
جمعتون بخیر باشه..
ممنونم از مطالب مفید وبلاگ شما..
بنده چند عطر مرکباتی داشتم و از همشون راضی هستم ولی longevity همه پایین بود، اینطور که متوجه شدم تقریبا اکثر دوستداران عطرای مرکباتی عمده نارضایتیشون بحث ماندگاری هستش که احتمالا ماندگاری پایین به دلیل ماهیت مرکباتی بودن باشه؟، ببخشین حضرتعالی شخصا عطر مرکباتی ای رو میشناسین که ماندگاریش بهتر از حد معمول این طیف عطرها باشه؟
ببخشین که وقت شما رو میگیرم..
ممنونم..
ببخشین ، جوابمو تو یه پست دیگه از شما گرفتم..
بسیار ممنونم..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی