گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی 10 عطر زنانه برای تابستان

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳ ب.ظ

Womanity, Thierry Mugler 

بیشتر عطرهای زنونه تیری موگله قابل تقدیرن هر چند من زیاد طرفدار کلونهای مردونه این برند نیستم. نه اینکه بد باشن ولی بیش از حد شیرینن. اما تو عطرای زنونه کارهای شاهکاری توشون پیدا میکنین که وومنیتی یکی از اونهاست. این عطر در لبه عشق و نفرت قرار داره. بعضیها عاشقشند در حالیکه متنفر هم زیاد داره. در هر صورت اگه بوی انجیر و درخت انجیر رو دوست دارین و همچنین از بوی نمکی دریایی خاویار هم بدتون نیاد اونوقت این یک عطر چوبی ، سبز با یک کمی تم میوه ای تو تابستون واقعا سرحالتون میاره. ماندگاری و پخش بوی خوبی هم داره.



Tilleul, D`Orsay 

طرفدارای روایح گلی و سبز تو تابستون بایست از این عطر خوششون بیاد. رایحه گل درخت نمدار و گلهای سفید که به همراه کمی بوی کاه سبز شده . بخاطر شیرینیش شاید برای بعضیها تو تابستون سنگین باشه. این عطر به همراه ماندگاری و پخش بوی متوسطی که داره میتونه گزینه خوبی  برای تست و انتخاب تو تابستون باشه.



Osmanthus Interdite, Parfum d`Empire

برند پارفوم د امپایر تازگیها وارد کشور شده و از اون برندهاست که کیفیت عطراش واقعا خوبه و تموم عطرهاش حداقل ارزش تست کردن دارن. بعلاوه اینکه هر چند قیمت متوسطی دارند اما با توجه به این کیفیت واقعا می ارزند. عطر Osmanthus Interdite رایحه ای گلی – میوه ای داره. رایحه با یک حس گلی ، کمی نمکی  ، تازه و سفید از گلها شروع میشه که بتدریج در یک پوششی از روایح میوه ای زردآلو یا هلو مانند قرار میگیره و بعد چای سبز گرد رایحه گلی میپیچه و یک حس تازه و اوزونیک ازش احساس میشه. بوی خاصی داره با پخش و موندگاری متوسط.

 


Aqua Allegoria Pamplelune, Guerlain

گرلین همواره یک برند معتبر بوده با یک دو جین عطرهای معروف و قیمتهای بسیار مناسب. هر چند اخیرا تو خلاقیت و ارائه روایح جدید تو عطرهاش حرف و حدیثهایی وجود داره. رایحه مرکباتی و فرح بخش گریپ فروت و برگاموت  با یک تم آروماتیک و خیلی کم ادویه ای تازه و فرحبخش. پخش و ماندگاری متوسطی داره .

 


Aqua Allegoria Mandarine Basilic, Guerlain 

همون رایحه مرکباتی تازه از برند گرلین منتهی ایندفعه با ترکیبی از روایح یافا و نارنگی. شمالی ها میدونن چه رایحه مفرح و انرژی بخشی داره هم نارنگی یافا و هم  ماندارین که همین نارنگی معمولی هاست. تر و تازه و فرح بخش با پخش بو و ماندگاری متوسط. بقیش بر میگرده به سلیقه شما. حتما تو لیست تست خودتون قرارش بدین.



Vanille Coco, Comptoir Sud Pacifique 

برند Comptoir Sud Pacifique مدتیه خیلی بی سر و صدا وارد کشور شده و بی حاشیه داره به فروش میرسه.  اگه مث من از روایح وانیلیک خوشتون میاد اما باز هم دنبال یک رایحه تابستونی هستید اینو تست کنید. وانیل، نارگیل و خامه. یک رایحه خوشمزه که شما رو یاد ساحل و کنار دریا میندازه. خیلی خوشمزه است. پخش بو ماندگاری متوسطی داره و فکر کنم ارزش تست کردن رو داشته باشه.



Gin Fizz, Lubin 

 لوبین یک برند اشرافی چند صد ساله است که عطرای اختصاصی خیلی از پادشاهان اروپایی رو طراحی کرده و ساخته. این عطر یک رایحه شیک و سبز مرکباتی لیمویی ، ترنجی با یک هاله ای از روایح گلی و و یک زیر نت از بوی چوب. پخش و ماندگاری اون متوسطه.



Premier Figuier ,  L`Artisan Parfumeur

دوباره رایحه انجیر منتهی این دفعه توسط  برند آرتیزان پارفومر. توی ظهر تابستون رفتین زیر درخت انجیر نشستین و از رایحه سبک ، چوبی و سبز اون لذت میبرین. با یک حس خامه ای و شیرین ناشی از نارگیل. پخش و ماندگاری در حد متوسط.



عطر 1804 از برند Histoires de Parfums

یک عطر میوه ای- تروپیکال با حسی خوراکی و  شیرین. عطر با بوی آناناس شروع میشه و با یک حس گلی- ادویه ای ادامه پیدا میکنه و در نهایت به یک شیرینی وانیلی ختم میشه. پخش بوی متوسط اما ماندگاری خیلی خوبی داره.

 


Chance Eau Fraiche, Chanel

برند شنل یک سیاستی داره که عطرهاشو خیلی انتزاعی درست میکنه. مثلا اینکه شما یک حس گلی از یکی از عطراش میگیرید منتهی نمیتونید بگید چه گلیه. این عطر با یک رایحه تازه، تمیز و کمی ترش شروع میشه، بتدریج یک حس گلی پیدا میکنه و در انتها به یک ترکیب چوبی مانند منتهی میشه. پخش بوش متوسطه اما ماندگاریش متوسط به بالاست.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی