گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

Mugler Cologne, Thierry Mugler

یک عطر مرکباتی و خنک و سبک تابستونه. طراحی شده توسط  آلبرتو موریلاس بزرگ در سال 2001. بعد از اسپری کلون رایحه شکوفه بهار نارنج و جوانه برگ نارنج به وضوح حس میشه. بسیار فرح بخش و انرژی دهنده. بتدریج رایحه یک حس متالیک ، سرد و مدرن پیدا میکنه که شرکت ازش بعنوان یک ترکیب مرموز به اسم "S" نام برده اما وقتی اونو با عطرهایی که رایحه مشابه دارن مقایسه میکنید، بنظر میرسه بایست ملکول خاصی از مشکها باشه. تو چند تا عطر دیگه رایحه مشابه شو دیدم. و در انتها بوی شیرین مشک سفید هست که پایان دهنده این کلون میشه. در مجموع نسبت به قیمتی که میپردازید کیفیت خیلی خوبی رو دریافت میکنید . نرولی پورتفونیو از تام فورد با کیفیتی بهتر رایحه ای مشابه ارایه میده که برای خرید اون بایست حداقل 7-8 برابر بیشتر پول بپردازید.



Un Jardin Sur Le Nil, Hermes

ای وای و صد وای. عجب عطری. اگه عاشق عطرهای لطیف و مرکباتی هستین و دیدید که عطری توسط   Jean-Claude Ellena  طراحی شده حتما تستش کنید. متخصص عطرهای لطیفه. روحتون رو به پرواز در میاره. پیشنهاد می کنم  کلا سری Un Jardin از برند هرمس رو تست کنید همشون تابستونه و بینظیرند اما این باغی در نیل توشون یک چیز دیگه است. عطر با رایحه مرکباتی گریپ فروت شروع میشه و یک حالت سبز ، ترش و مفرح پیدا می کنه. بسیار شیک و مدرن. بعد لای نتها شما چی حس میکنید؟ بوی برگ گوجه فرنگی! تا حالا بوته گوجه فرنگی دیدین؟ برگش بوی خیلی خاصی داره. همونو اینجا حس میکنید. در کنار اون بوی بامبو ها، بوی لطیف گل نیلوفر و حس رطوبت و جریان آب. واقعا رنگ بطری به بوش میاد، یک سبزی خاصی توی رایحه حس میکنید. خیلی عالیه. پخش بوش متوسطه و ماندگاری متوسط به بالایی داره. برای من که خوب بوده.



Orange Sanguine, Atelier Cologne

شنیدم ایده اولیه  برند آتلیه کلون تولید روایحی هست که  بوی آبمیوه بده. مفرح و زودگذر. به همین دلیل اغلب کلونهای این مجموعه ماندگاری کمی دارن. چیزی که بین ایرانیها یک عیب بزرگ شمرده میشه. اما در ارتباط با رایحه پرتقال خونی. نمی دونم تا حالا خوردین یا نه. بوی خیلی خاصی داره. رایحه پرتقال بعلاوه بویی از خانواده توتهای قرمز. من عاشق بوی پرتقال خونی هستم و به اطمینان میگم که این کلون بوی آب این میوه خوشمزه رو میده. پخش بویی متوسط و ماندگاری رو به پایین. اگه مشکلی با ماندگاری ندارین و جزو افرادی هستین که رایحه و کیفیتش براتون مهمتره، حتما یک آزمایش از این کلون بکنید.



Eau d'Hadrien, Annick Goutal

اگه عاشق رایحه لیمو ترش هستین و ترجیح میدین تو تابستون با این رایحه خنک بشین، این یک عطر خوب برای شما خواهد بود. این عطر یک نسخه سال 1981 داره که برنده جایزه FiFi Award Hall Of Fame   در سال 2008  شده. بعد در سال 2013 و 2016 نسخه های دیگه ای از این عطر تولید و به بازار ارایه شده است. پخش بوی متوسطی داره اما ماندگاریش خیلی زیاد نیست.



Yuzu Fou, Parfum d`Empire

خیلی ها که روایح مرکباتی دوست دارن متوجه میشن که ماندگاری اغلب این کلونها کمه و یک دلیل ساده برای این مسئله وجود داره؛ اینکه مولکولهای روایح مرکباتی خیلی سبک هستند و زود تبخیر میشن. اگه دنبال عطر مرکباتی میگردین که به نوعی این مشکل رو حل کرده باشه Yuzu Fou یکی از اونهاست که ماندگاری خوبی داره. یوزو یک میوه هیبریدی از خانواده مرکباته که بوی خاصی داره و تو عطرسازی از رایحه اش گاهی استفاده میشه. تو این عطر رایحه یوزو رو با به لیمو و نعناع قاطی کردند و خودتون حدس بزنید چه معجون مفرح و خوشمزه ای در میاد. حتما تستش کنید.



Philosykos, Diptyque

دوباره یک عطر انجیری بسیار طبیعی و خوشبو. این عطر دو نسخه داره : نسخه کلونش شیرینتر میشه و خامه ای بخاطر اثر وجود نارگیل. انگار اون شیره سفید انجیر روش هست و اونو پخته. تو نسخه پرفیومش بیشتر حس درخت انجیر رو داره ، سبز و خاکیتره. پخش بو و ماندگاری متوسطی داره.



Bigarade concentree, Frederic Malle

فکرشو بکنید Jean-Claude Ellena   یک عطر مرکباتی درست کنه. حتما بایست دوید طرفش و تستش کرد. النا استاد بلامنازع مرکباتیهاست. یک رایحه مرکباتی از نارنج که سبز و غیر شیرین شده و با رایحه رز پیچوندنش. رایحه بتدریج یک حس چوبی پیدا میکنه.  پخش و ماندگاریش متوسط هستش.



Sel de Vetiver, The Different Company

این برند دیفرنت کمپانی حس خوبی بهم میده. اغلب روایحشو دوست دارم و Sel de Vetiver یکی از اونهاست. رایحه با یک حس گریپ فروتی ملایم شروع میشه و حس خاکی ، تلخ و کمی شور از وتیور ادامه پیدا می کنه. کمی بعد یک هاله ادویه ای و گلی هم در پس زمینه اش خودشونو نشون میدن و به همین شکل ادامه پیدا میکنه. پخش متوسطی داره اما ماندگاریش خیلی خوبه.



Figuier, James Heeley

کلا عطرای برند هیلی رو هر جا دیدید تست کنید . عطرای خوبی داره. اینم یک عطر تابستونی خوب دیگه است بر پایه انجیر منتهی نه انجیر شیرین خامه ای بلکه یک انجیر تر و تازه، سبز و کمی خاکی و تلخ. چیزی بین حس سبز انجیر و یک حس شور دریایی. عطر خاصیه. پخش و ماندگاری متوسط به بالایی داره.



Sel Marin, James Heeley

اگه تو روایح خنک تابستونی دنبال یک رایحه دریایی، و ازونیک میگردین این عطررو حتما در نظر داشته باشین. قشنگ مثل یک نسیم ملایم شور و خنک دریایی میمونه، وقتی کنار دریا زیر سایه یک سایبون دراز کشیدین و دارین به افق نگاه میکنین. پخش بوی متوسط و ماندگاری خوبی داره. 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی