گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

عطر Chypre Palatin از MDCI Parfums

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷ ب.ظ

این عطر هم یه کار خوش ساخت و خوشبو دیگه از این برند هست که حس کاملا کلاسیکی داره و برای دوستانی که با عطرهای کلاسیک میونه خوبی دارن، گزینه خوبی میتونه باشه. البته به نظر من به خوبی انوازیون باربار نیست اما خیلی خوب و دوست داشتنی هست.

رایحه ابتدایی این عطر یه بوی تمیز، الدئیدی و یه جورایی صابونی هست که در کنارش میشه رایحه ملایم و دوست داشتنی از گلها، کمی رایحه ادویه ای و یه شیرینی خامه ای هم حس کرد. در مجموع بوی عطر خیلی معمولی و ساده و دوست داشتنی هست. البته یه جورایی مابین عطرهای کلاسیک و مدرن قرار میگیره و از هر دو رگه هایی درش حس میشه.



با گذر زمان رایحه های آلدئیدی قویتر میشن و در کنارش لاوندر هم با اون حس گیاهی و تلخ و اروماتیک و گیاهی اش اضافه میشه که باعث میشه بوی عطر هم حس صابونی تر و کلاسیک تری پیدا کنه و هم یه جورایی تلخ و گیاهی و سبز بشه. همزمان رایحه گلها و ادویه جات هم قویتر میشن تو این قسمت. چند دقیقه دیگه که میگذره یه بوی کثیف و حیوانی و خیلی جزیی دودی هم به عطر اضافه میشه که به خاطر رایحه نوعی سگ/سمورآبی هست. این رایحه باعث میشه اون حس صابونی و گلی و ادویه ای عطر کمی سنگین تر و مردانه تر بشه و شخصا این قسمتش رو خیلی دوست دارم. تورایحه پایه تقریبا بوی عطر تغییری نمیکنه و فقط با گذر زمان ملایمتر میشه.

پخش بوش اولش متوسطه اما تو رایحه میانی قویتر میشه ولی ماندگاریش متوسط و حدود 5 ساعت روی پوست من بیشتر نیست.


نگارنده: مصطفی (Kain)

  • علی ملتی

Chypre Palatin

MDCI Parfums

شرح عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی