گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح Versilia Vintage Ambra Mediterranea از برند Profumi del Forte

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲ ب.ظ

اگر دنبال یه عطر با رایحه کهربا میگردین که خیلی تند و تلخ و ادویه ای مثل سرج لوتنز امبره سلطان نباشه و در عوضش جزو اون دسته از عطرهای کهربایی باشه که شیرینی خامه ای و متعادل و بسیار جذاب و خوشمزه دارن، این عطر گزینه بسیار خوبیه. برای من شخصا این عطر یه چیزی مابین مونتال بلو امبر و تام فورد امبرابسولوت هست. کمی خشن تر از بلو امبر و آروم تر و ملایمتر از امبر ابسولوت.

رایحه ابتدایی این عطر با بوی شیرین و دوست داشتنی کهربا و وانیل شروع میشه که مقدار مشخصی هم بخور در کنارشون حس میشه. شیرینی عطر خیلی زیاد نیست و یه حس خامه ای مانند البته کمی شیرینتر داره. رایحه بخور یه حس گیاهی و مقدار خیلی کمی دودی به عطر میده و اینجاست که من یاد مونتال بلو امبر میوفتم منتها عطر کمی خشن تره و شیرینی کمتری داره.



با گذر زمان رایحه بخور ملایمتر میشه و همزمان کمی ادویه جات و رایحه چوبها به عطر اضافه میشن. رایحه میانی یه بوی نسبتا تند و تیز و کمی تلخ و چوبی/ادویه ای ترکیب با کهرباست که باعث میشه عطر بیشتر حس مردونه پیدا کنه به نسبت اولش، اما بازم اون تندی و تلخی ادویه جات و چوبها خیلی زیاد نیست و راحت میشه باهاش کنار اومد اگر رو این قضیه حساس هستین. تو این مرحله بوی عطر منو یاد تام فورد امبر ابسولوت میندازه منتها به مراتب آرومتر.

رایحه پایه بوی یکسانی با بقیه مراحل داره فقط اینجا ادویه جات و چوبها خیلی ملایمتر شدن و رایحه غالب عطر بوی نیمه شیرین و دوست داشتنی و خوشمزه کهربا و وانیل (البته اینجا دیگه بیشتر وانیل حس میشه) هستش. پخش بوی بسیار خوب و عالی داره و ماندگاریش هم حداقل 10 ساعت روی پوست هست و بعید میدونم کسی کمتر از این مقدار ازش ماندگاری بگیره.


نگارنده: مصطفی (Kain)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی