گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر Portrait of a Lady از برند Frederic Malle

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳ ب.ظ

این عطر جز اون دسته از کارهاست که شروع خیلی خوب و دوست داشتنی و پیچیده ای داره که رایحه های مختلف خیلی خوب و حرفه ای با هم ترکیب شدن. اما خیلی سریع به یه رایحه معمولی تر تبدیل میشه و در نهایت میشه یه ترکیب میلیون بار این چند سال اخیر تکرار شده رز و نعنای هندی.

رایحه ابتدایی این عطر با ترکیب رایحه های نعنای هندی، کمی رایحه های گلها، مقدار کمی رایحه میوه ای که البته در حاشیه قرار داره و یه شیرینی ملایم شروع میشه. نعنای هندی اولش حس تند و تیز و نسبتا تلخ و کمی خاکی داره که البته در کنارش حس سبز هم به عطر میده. رایحه گلی عطر که خوب طبق رایحه های ذکر شده رز هست خیلی حس رز مانند و حرم مانند و گلاب مانند نداره اولش . رایحه های دیگه که در کنارش هستن در شروع عطر از رز قویتر هستن و نمیزارن که رز خودشو خوب نشون بده. رایحه میوه ای بصورت خیلی ملایم حس میشه و اصلا نمیشه حدس زد چیه، چون کاملا در حاشیه اس و در کنار همه اینا یه شیرینی ملایم و دوست داشتنی هم حس میشه.



تو رایحه میانی بوی میوه ای از بین میره و رز و نعنای هندی قویتر میشن، در حالی که همزمان کمی رایحه های ادویه ای هم به عطر اضافه میشن. رایحه نعنای هندی حالا قویتر، خاکی تر و کمی وحشی تره و دیگه زیاد حس سبز نداره و رز حالا خودشو قشنگ نشون میده. با قویتر شدن بوی رز شیرینی عطر هم بیشتر میشه و راستش این ترکیب شیرین شربت مانند رز منو یاد مزه و بوی مربای گل رز میندازه. بدک نیست راستش و جالبه این حس مربای گل رزی. رایحه های ادویه ای هم ملایمن و کمی بوی عطر رو تند و تیز تر میکنن. رایحه میانی خیلی خوب و جالب بود اما الان بوی عطر خیلی آشنا و تکراریه و راستش چیز خاصی نداره به اون صورت به نظر من.

تو رایحه پایه فقط دو تا رایحه میمونن و بس. رایحه قوی و خاکی و تند و تیز نعنای هندی به اضافه بوی شیرین رز تا آخر برای چندین ساعت متوالی. ترکیبی که این سالها بارها و بارها به مشام اونایی که عطرهای مختلف تست میکنن خورده. عطرهایی که با عود و رز و نعنای هندی و گاها زعفران ترکیب شدن که عود چند دقیقه ای مهمان رایحه ابتدایی هست و بعد از بین میره و چیزی که باقی میمونه بوی خسته کننده رز و نعنای هندی هست. راستش شخصا اسم عطر برام جالب تر و شکیل تره تا بوی خود عطر. پخش بوی زیاد و بالا و ماندگاری حدود 8-10 ساعت روی پوست داره.


نگارنده: مصطفی (Kain) 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی