گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرح عطر L'Heure Bleue از خانه عطر Guerlain

يكشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ب.ظ

یه عطر فوق العاده و عالی از برند گرلین که واقعا باورش سخته که بیش از 100 سال پیش ساخته شده. عطر زنانه عنوان شده، اما شخصا به آقایونی که این مطلب رو دارن میخونن اطمینان میدم این عطر خیلی راحت میتونه مردونه هم باشه. اگر از بوی پودری و بسیار شیک و رسمی دیور هوم خوشتون میاد مطمئن باشین تو همون اولین استشمام این عطر شما رو از خود بی خود میکنه. این عطر خیلی راحت میتونه مورد استفاده مشترک داشته باشه.

پس از اینکه این عطر رو روی پوست اسپری میکنین و در اولین استشمام صد در صد حس خواهید کرد که با یه عطر کلاسیک طرفین. اما آیا بوی قدیمی و از مد افتاده ای هم میده؟ به نظر شخص من به هیچ وجه . وقتی اینو بو میکنم همش دارم لبخند میزنم نمیدونم چرا.


رایحه ابتدایی با یه شروع خیلی پیچیده و عالی و در عین حال بسیار بالانس شروع میشه. رایحه پودری زنبق از همون ابتدا و با اولین استشمام میخوره به مشامتون. یه سری رایحه های سبز و گیاهی و خزه ای با حس تقریبا سنگین و تاریک و کلاسیک هم باهاش ترکیب شدن که بوی اونو بسیار جذابتر میکنن و سرانجام کمی رایحه های ادویه ای، کمی مشک و کمی رایحه های گلهای دیگه که البته در مقابل زنبق هیچ حرفی برای گفتن ندارن بوی عطر رو پیچیده تر و کامل تر میکنن.



با گذر زمان و تو رایحه میانی بوی عطر تقریبا همونه منتها مشک قویتر میشه و من یه حس چرکین و کثیف و شاید بشه گفت یه جورایی چرمی ضعیف هم تو عطر حس میکنم که عطر رو کمی خشن تر و مردانه تر میکنه و این حس خیلی عالی و دوست داشتنی هست .

تو رایحه پایه خیلی از رایحه ها تا حد زیادی از قدرتشون کاسته میشه و حتی بعضی هاشون از بین میرن و تنها بویی که من حس میکنم بوی نیمه شیرین و ملایم و خامه ای وانیل هست به اضافه رایحه ضعیف و دلنشین و پودری زنبق و کمی رایحه های ادویه ای که کاملا در حاشیه قرار دارن.


شروع عطر و رایحه میانی واقعا طوفانی و فوق العاده هستن اما رایحه پایه معمولیه و به جذابیت ابتدا و رایحه میانی اش نیست. پخش بوی اون متوسطه و ماندگاریش هم در حد 4-5 ساعت بیشت نیست روی پوست من. مطمئنا نسخه های جدید بشدت آبکی شدن چون اینطور که به نظر میاد نسخه های قدیمی تر پخش و ماندگاری خیلی خوبی داشتن اما این جدیدا در حد متوسط هست تو این قست ها. در مجموع یه کار بسیار شیک و مجلسی که کاملا برای مجالس و لباس رسمی مناسبه و اصلا بدرد استفاده روزانه و کژوال نمیخوره به نظر من.


نگارنده: مصطفی (Kain)

نظرات  (۱)

این ریویوی مصطفی عالیه . دست هر دو عزیز درد نکنه . من ریویوی دربی رو هم خیلی خوشم میاد . 
پاسخ:
خواهش میکنم جناب افشار. خوشحالم که شرح های ارائه شده رو دوست دارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی