گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شرحی بر عطر Ambre Précieux از برند Maître Parfumeur et Gantier

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۳ ب.ظ

برند Maître Parfumeur et Gantier یکی از برندهای خوب عطرسازی فرانسویه که کمتر مورد توجه قرار گرفته و متاسفانه میشه گفت تو ایران شناخته شده نیست. این برند در سال 1988 توسط Jean Laporte پایه گذاری شد. یکی از بهترین عطرهای این برند در همان سال عرضه گردید. یک عطر کهربایی به اسم Ambre Précieux که نه تنها جزو معروفترین عطرهای برند قرار گرفت که میتوان اونرو جزو بهترینهای کهربایی نیز به حساب آورد. طبق اظهارات کمپانی، اسانسهای مورد و اسطوخودوس در تاپ، جوز هندی و لادن (لابدانوم) و وانیل در میانه و در بیس نیز عنبر سائل به همراه تولو و پرو بلسان قرار گرفته اند. 



عطر در شروع خود با یک رایحه  شفاف و شیرین از وانیل شروع میشه. در ادامه بتدریج رایحه عمق پیدا میکنه و یک حالت صمغی ، شیرین و گرم رو ادامه میده. این حالت عطر خیلی شبیه رایحه عطر بارخانه از تئو کابانل هست. بنظرم بعلت استفاده مشترک از صمغ لادن برای استخوان بندی رایحه کهربا باشه.


در میانه رایحه حالتی شیرین با لبه هایی ترش پیدا میکنه. این حالت رو تو بارخانه هم حس کردم. تو کهربای این عطر پچولی به حداقل ممکن استفاده شده لذا رایحه عطر اون حالت دم کرده و شرجی و کثیف که تو عطرهایی مثل سایکودلیک جووی میبینیم اینجا وجود نداره و رایحه خشکتره. 

 

بتدریج عنبرسائل با اون بوی کهربایی و گرم خودش جای روایح صمغی میانه رو میگیره. منتهی اون حالت شوری و دریاییش با بلسانها کنترل شدند تا حالت شرقی، گرم و شیرین عطر از بین نره. 

در مجموع این عطر رایحه ای بسیار دوستانه، صمیمی ، شیک و گرم داره که به آسانی میشه ازش استفاده کرد و شما رو در انتخاب لباس و یا مراسمی که بشه ازش استفاده کرد سرگردان نمیگذاره.

پخش بوی بالا و ماندگاری بالای 12 ساعت روی پوست رو به اجرا میگذاره.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی