گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

رعایت حق مالکیت معنوی

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۷ ب.ظ

دوستان از گوشه و کنار بنظر میرسه که مطالب پیج بدون ذکر منبع و بدون کسب اجازه ، کپی و پیست میشه. 

نه تنها مطالب پیج که حتی اسم پیج با پسوندهای مختلف! به شخصه تا اونجایی که تونستم مطالبی رو گذاشتم که یک خصوصیت توشون باشه و اون پست محتوای دست اوله و اگه مطالب فرد دیگه ای رو اضافه کردم همیشه با اجازه بوده.

 از طرف دیگه میدونید هر تمدن و جامعه توسعه یافته ای دارای شهروندانی با تفکر توسعه یافته است: شهروندانی که رفتارهای متمدنانه از خودشون بروز میدهند. یکی از این رفتارهای متمدنانه رعایت حقوق دیگرانه بدون اینکه از ترس قانون ، پلیس و یا هر گونه قوه قهریه دیگه ای بخوایم مجبور به اینکار بشیم. یکی از عواملی که باعث پیشرفت یک کشور میشه اینه که شهروندانش مطمئن هستند که افراد دیگه ای میوه درختی که آنان کاشته اند را نمی ربایند. برای همین خلاقیت ، نوآوری و تولید تو این کشورها پا میگیره. قطعا وقتی دزدی ، چپاول و غارتگری تو یک فرهنگ باب بشه، خیر پیشرفت ، تمدن و توسعه رو بایست تو اون جامعه خورد چرا که کسی دیگه تمایل به کار و تلاش و تولید پیدا نمیکنه. برای همینه که تصوری که از یک قبیله یا تمدن وحشی داریم اینه که به جای کار و کوشش و تولید و تجارت به جوامع و افراد دیگه حمله میکنند و داراییها و مایملکشان را به تاراج میبرند. کشورهای فقیر و عقب مونده قبل از اینکه قربانی بازی اقتصادهای جهانی بشن ، قربانی رفتارهای بدوی ، ناهنجار و غیر متمدنانه خودشونن. برای همین علیرغم تموم کمکهای بین المللی راه به جایی نمیبرند.



عکس کپی شده از سایت : methanist.com

همینطور که میدونید علم ، دانش و اطلاعات کالاهای عمومی هستند . یعنی به هر ترتیب در جامعه و دنیا پخش میشن و همگان به فراخور حال خود از آن بهرمند میگردند. نمیشه اونها رو محدود کرد و در انحصار خود درآورد. اما اگه این تقسیم و به اشتراک گذاشتن بدون هیچ اجر و مزدی باشه دیگه هیچ تمایلی هم به تولید و گسترش مرزهای دانش و اطلاعات پیدا نمیشه . برای همینه که قانون کپی رایت و پتنت درست شدند تا حق انحصاری استفاده از یک محصول رو به فرد طراح و مبدع اون بدن. البته این پیج یک پیج تجاری نیست و تموم اطلاعاتی که بچه ها تلاش میکنند جمع آوری کنند ، در طبق اخلاص گذاشته و ارایه میشوند و انتظار کوچیکترین منافعی هم از آن ندارند. صد البته وقتی یک پست یا متن از این پیج در جاهای دیگه کپی میشه باعث افتخاره و نشون از اعتبار مطلب و جذابیتهای علمی، اطلاعاتی و نوشتاری اون داره . ولی این انتظار زیادی نیست اگه بخوایم این کپی برداری حداقل با اجازه قبلی و یا با ذکر نام و منبع باشه تا حداقل انگیزه ای بشه برای دوستانی که تو این صفحه مطلب میگذارن و دانسته هاشونو با همه تقسیم میکنند.


در ادامه لیست و آدرس تعدادی از صفحاتی که خیلی راحت بدون هیچ اجازه ای از اسم و مطالب این وبلاگ کپی گرفتند رو میارم :

http://gentar-blog.ea3.ir/


http://gentar-blog.tiktakblog.ir/


http://gentar-blog.baxfa.in/


http://gentar-b.seeblog.ir/


  • علی ملتی

Copy Right

حق مالکیت معنوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی