گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

برند Lubin

شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۴ ب.ظ

بعد از انقلاب فرانسه در سال 1798، آقای Pierre François Lubin خانه عطر خود  Lubin   را در پاریس تاسیس کرد. او در ابتدا به تولید روبانهای معطر، بال ماسکها و انواعی از عطرهای جامد برای گروه های مدگرا در پاریس معروف به "Incroyables" و"Merveilleuses" پرداخت. معروفترین کارش در آن زمان Eau Vivifiante بود که بعدها به Eau de Lubin معروف شد. این عطر به زودی پای لوبین را به قصرهای سلطنتی باز کرد و بوسیله شاهزاده ها ژوزفین و پائولین بناپارت و پرنسس Borghèse شهرت وی آغاز گشت. 

بعد از تجدید حیات سلطنت Bourbon  ، این عطار رایحه ساخت خود را به ملکه Marie-Amélie تقدیم میکند که باعث گسترش شهرت وی در کل اروپا گشته و پادشاهان اروپایی به وی اعتماد میکنند. در میان نامهای موجود در لیست مشتری ها، میتوان به پادشاه انگلستان و تزار روسیه اشاره کرد. لوبین در سال 1830 برند خود را به امریکا توسعه داد و در نهایت نام پر آوازه ای در صنعت عطراز کناره های رود می سی سی پی تا قصرهای هند شد.



لوبین تا دهه 1940 بعنوان یکی از برندهای معتبر مشهور بود تا اینکه بتدریج تا دهه 1980 میلادی از این روند خارج شد. در سال 2001 یک تجدید ساختار مالی در برند اتفاق افتاد اما تا مدتها ادوارد لوبین، یکی از بازماندگان خانواده و از شرکای برند ، ازعرضه عمومی محصولات برند جلوگیری میکرد. امروزه محصولات برند دوباره در بازار عرضه شده و در ایران نیز موجود است.

  • علی ملتی

Lubin

لوبین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی