گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

برای زمستان چه عطری بزنم؟ (مردانه)

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹ ب.ظ

زمستون با سرمای استخون شکنش نزدیکه و یواش یواش بعضیها به فکر خرید عطرهای مناسب این فصل میوفتن. منتهی به چه چیزهایی میشه فکر کرد؟ فصل زمستون یکی از بهترین فصلهای استفاده از عطره، چون بیشتر مواد معطری که روایح بهشتی رو در عطر ایجاد میکنن دارای مولکولهای سنگین هستن که بوی گرمی دارن. کهربا، وانیل، مشک و بخورها از این جمله اند. برای همین نمیشه اونا رو تو هوای گرم تابستون استفاده کرد و اذیت کننده هستند، اما سرما رایحه اونها رو تعدیل میکنه و بسیار لذت بخش میشن. اگه بخوام به چند تا از این عطرها که تو بازار ایران هم وجود دارن اشاره کنم میشه نمونه های زیر رو مثال زد:

Yatagan از برند Caron

اسمشو از یک نوع خنجر که تو عثمانی مرسوم بوده گرفتن. در سال 1978 توسط  Vincent Marcello طراحی و به بازار عرضه میشه. هنوز رایحه این عطر قدیمی و دِمده نشده. ترکیبی از روایح سبز و تلخ گیاهی از کاج، آرتمیزیا و باریجه به همراه رایحه چرب و حیوانی کاستوریوم- یکی از سنگین ترین روایح حیوانی- نتیجش عطری بشدت مردونه و قدرتمند میشه که تو بطریهای این عطر میبینین. وقتی این کیفیت و رایحه رو با قیمتهای اون مقایسه میکنین نتیجش میتونه یکی از بهترین انتخابهای زمستونه باشه. ماندگاری و پخش بوش هم خیلی زیاده.



London از برند Burberry

در ارتباط با این عطر گول قیمت کمشو نخورین. اگه عاشق رایحه تنباکو هستین، این عطر میتونه انتخاب خوبی باشه. رایحه اش با حس آروماتیک از اسطوخودوس شروع میشه  و با رایحه تلخ و شیرین تنباکو و دارچین ادامه پیدا میکنه . در سال 2006 توسط Antoine Maisondieu طراحی شده. پخش و ماندگاریش متوسطه. 



J.H.L از برند Aramis

نامگذاری شده به یاد همسر خانوم استی لادر (Joseph Harold Lauder)  ، در سال 1982 توسط آرامیس به بازار عرضه شد. یک عطر مردانه با رایحه ای ادویه ای- گلی و بالسامیک از گل میخک و دارچین. ماندگاری و پخش بوی بالایی نیز داره. 



Ambre Fetiche از برند Annick Goutal

یک عطر کهربایی دارویی، خشک و دودی که بیشتر بر پایه لابدانوم و پتچولی هستش و با اینسنس یک حس دودی داره. پخش بوش متوسطه و ماندگاری خوبی داره. این عطر در سال 2007 توسط  Isabelle Doyen طراحی و به بازار عرضه شده است.



Musc Ravageur از برند Frederic Malle

در سال 2000 توسط Maurice Roucel طراحی شده و به بازار عرضه گردیده است. عطر با رایحه تلخ و دارویی میخک شروع میشه و بتدریج با ترکیب وانیل، دارچین و کومارین یک حس شیرین و کهربایی پیدا میکنه. پخش بو و ماندگاری خیلی بالایی داره.



Oud Shamash از برند The Different Company

در سال 2011 توسط Bertrand Duchaufour طراحی و به بازار عرضه شده است. یک عطر عودی-الکلی با لایه هایی از چوبها و زعفرون. پخش بوی متوسط و ماندگاری زیادی داره. به سلیقه من بسیار شیک و جذابه. یکی از کارهای خوب عودیه.



Jaipur Homme از برند Boucheron

یک کار ادویه ای کلاسیک که در سال 1998 توسط Annick Menardo طراحی شده است. کلا برند بوچرون نمیدونم چرا خیلی مورد توجه نیست در حالی که کارهای خیلی خوبی داره. جیپور یک عطر ادویه ای از دارچین و کومارینه که حالتی ادویه ای ، گرم و شیرین بکار میده. پخش بو و ماندگاری خیلی خوبی هم داره.



1740 Marquis de Sade از برند Histoires de Parfums

برند ایستواغ د پغفوم عطر 1740 Marquis de Sade رو در سال 2000 به بازار عرضه کرد. این عطر یک کار چرمی بسیار شیکه. در مجموع هر جا دیدید تو ساخت رایحه چرم یا به همراه اون از گیاه ایمورتل استفاده شده حتما تستش کنید چون ایمورتل، رایحه چرم رو بسیار اغوا گر و جذاب میکنه. پخش و ماندگاری این عطر بسیار خوبه.



Idole توسط Lubin

دوستداران رایحه چوبی، این عطر از رایحه چوب آبنوس که بوی تیره و رمزآلودی داره به همراه رام و زعفرون درست شده. علاوه بر رایحه جذابش شیشه اش هم خیلی قشنگه. هر چند من شیشه نسخه ادوتویلیت شو بیشتر دوست دارم. پخش و ماندگاری این عطر متوسطه و در سال 2011 توسط   Olivia Giacobetti طراحی و به بازار عرضه شده است.



Parfum De La Nuit No 2 از برند Roja Dove

خوب اگه وضعتون خوبه و پولی در حدود 5 میلیون تومن داشتید که نمیدونستید باهاش چیکار کنید من عطر Parfum De La Nuit No 2  از برند روژا داو رو پیشنهاد میکنم. یک عطر شرقی- چوبی و گرم که بخاطر استفاده از نت سیوِت حس چرمی خوبی پیدا کرده. بسیار شیک و بالانس با پخش و ماندگاری خیلی خوب و در سال 2015 به بازار عرضه شده است. 


نظرات  (۱)

مطالبتون عالیه.لطفا در مورد برند ژرژیوف xerjof هم مطلب بزارین.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی