گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

گنتار

گنتار به معنی رایحه و بو در پارسی کهن بوده است. این صفحه در ارتباط با رایحه، عطر ، ادکلن و موضوعات مرتبط ایجاد گردید.

از آنجایی که بعضی از مطالب منتشر شده در سطح فضای مجازی در ارتباط با صنعت عطر، ادکلن و رایحه نادرست می باشد، این پیج در جهت اصلاح و گسترش تعاریف، دانش و اطلاعات در این زمینه و پالایش فرهنگ عمومی در این فضا ایجاد می گردد. خیلی از مطالب موجود در این صفحه قبلا توسط نگارنده و دوستانش در صفحه انجمن عطر ایران در فیسبوک ارائه شده اند. ولی بعلت عدم دسترسی و مشکلات ساختاری در فضای فوق الذکر، دوباره اینجا گردآوری و دسته بندی شده اند.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

برای بهار چه عطری بزنم؟ (1)

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ق.ظ

کلونهای مردانه

یواش یواش داره فصل بهار میرسه و در این آخرای زمستان خیلیها به فکرخرید عطرهای بهاره هستند و سوال متداول اینه که چه عطری مناسب خرید و استفاده تو فصل بهاره؟ یکی از آداب استفاده از عطر اینه که همیشه در هر فصلی از عطرای مناسب اون فصل استفاده بشه تا حس بهتری را ایجاد کرده و باعث مزاحمت برای خود و دیگران نشویم. تو برندها و مدلهای مختلف عطر که تو بازار فعلا وجود داره خیلی هاشون بسیار شناخته شده هستند و جزو پر فروشهای بازارند ، خیلی از عطرای خوب هم وجود دارند که کمتر شناخته شده هستند در هر صورت ترکیبی از هر دو مدل عطرها رو برای اونایی که شاید آشنایی کمتری با برندها و مدلهای مختلف عطر دارند اینجا معرفی می کنم:


از تو عطرهایی که خیلی معروفند و مناسب فصل بهار ، شاید اسم Terre d’Hermès رو شنیده باشید. این عطر اولین بار در سال 2006 به بازار عرضه شده و توسط Jean-Claude Ellena  طراحی گردید. این محصول به سرعت پله های موفقیت را تو بازار در نوردید و بعنوان یکی از پرفروشترینها تو دنیا شد. رایحه پرتقال و گریپ فروت بعلاوه حس خاکی خس خس از مشخصه های اونه، اما اونی که مد نظر منه این نیست بلکه فلنکر Parfum  اون هست از خانواده Woody Chypre که در سال 2009 عرضه شد و بوی پرتقال با تلخی پوستش بطور طبیعیتری وجود داره و بیشتر هویداست، اون حس خاکی رو کمتر تو این عطر میتونین استشمام کنید. در هر صورت بقول یکی از دوستای خوبم در فرگرنتیکا : " این عطر یه عطر تلخ و تند برای یه مرد بسیار شیک پوش و جدی و مصمم هست. از ثانیه ثانیه رایحه این عطر روی پوستم لذت میبرم."



عطر دوم بر میگرده به یکی از تولیدات خانواده Creed  به اسم Green Irish Tweed  . یک عطر بسیار با کیفیت که گاهی با عطرای دیگه مقایسه میشه اما پس از تست متوجه میشین که واقعا کار عبثی بوده و از نظر کیفیت اونای دیگه بسیار در سطح پایینتری قرار دارند. یک عطر از خانواده چوبی-گلی-مشکی با رایحه ای سبز از به لیمو با حس مرطوب و اُزونیک برگ گل بنفشه و یمقدار حس پودری از ریشه زنبق. این عطر از سال 1985 در بازاره و ماندگاری خوبی داره و پخش بوش متوسطه.



وتیور یا خس خس یکی از مواد اولیه ای هست که یک حس خاکی، چوبی و سرد را به عطر میده، برای همین تو خیلی از عطرهای بهاره و تابستونه ازش استفاده میشه. یکی از شناخته شده ترین برندهایی که اینکار رو انجام داد گرلین بود در سال 1961 با عطر Vetiver . این عطر دوباره در سال 2000 با فرمولاسیون جدید به بازار اومد و جزو یکی از کلونهای خوب برای فصل بهار قرار گرفت: رایحه چوبی، خشک، سبز و خاکی وتیور که اونو خیلی مناسب برای این فصل کرده است.



اگه سردی نعناع رو خیلی دوست دارید یک عطر با این ماده وجود داره که با ترکیب نعناع با خس خس یک رایحه سبز، آروماتیک و خاکی بوجود آورده تا اونو خیلی مناسب بهار بکنه: کلون Roadster  توسط برند  Cartier . این کلون در سال 2008 به بازار عرضه گردید و توسط Mathilde Laurent  طراحی و ساخته شده است.



خوب یواش یواش میرم سراغ عطرایی که کمتر شناخته شده هستند و تو مغازه های کمتری میتونین اونا رو پیدا کنید. اگه باز دنبال رایحه های مرکباتی هستین به شما 1828 از برند Histoires de Parfums  رو پیشنهاد می کنم. یک رایحه بسیار با کیفیت از مرکبات به همراه یک حس چوبی که از کاج و سدار بدست اومده و پخش و موندگاری خوبی هم داره.



یکی از برندها و عطرایی که تازگیها وارد بازار ایران شده و کیفیت کاراش واقعا مثال زدنیه Houbigant  می باشد. عطر Fougere Royale  یکی از روایح بی نظیر کلاسیکه که هر عاشق عطری بایست تو کلکسیونش داشته باشه. یک بوی خیلی خوب شیرین، خامه ای، مخملی و نرم در خانواده آروماتیک- فوژر از اسطوخودوس، خزه درخت بلوط، شمعدونی و گل میخک که تعادل روایح در اون ، عطر رو مناسب فصل بهار کرده. این عطر کلاسیک برای اولین بار در سال 1882 به بازار عرضه شده بود، منتهی در سال 2010 رفورموله شد و دوباره به بازار عرضه گردید و تنها مشکلش فعلا در بازار ایران قیمت بالاشه.



اگه براتون مهمه که یک عطر شاد و شنگول و مفرح با رایحه انواع نوشیدنیها و میوه های خوشمزه داشته باشین Le Dandy  از برند D’Orsay  پیشنهاد میشه. عطری که در سال 1925 توسط  Dominique Preyssasطراحی شده اما خیلی مدرنه. این عطر پُره از نتهای الکلی، آلو سیاه و هلو که تا حدی رایحشو شبیه آدامس میوه ای کرده. در هر صورت یکی از انتخابهای مناسب برای فصل بهار میتونه باشه.



اگه روایحی در سبک شرقی دوست دارین که در عین حال که حاوی صمغ ها و ادویجات مختلف هست ولی باز اینقدر سنگین نباشه و بشه تو بهار استفادشون کرد فکر کنم Beloved Man  از برند عمانی Amouage انتخاب خوبی میتونه باشه. یک عطر از روغن لامی، زعفرون و چوب سدار که پخش بو و ماندگاری مناسبی داره و بر خلاف بیشتر دیگر عطرای آمواژ اینقدر ملایم و لطیف هست که مناسب فصل بهار باشه.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی